تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۳۱۸۹۹۷
سرویس خبر : انرژی

عملیات ساخت پست برق ۲۰ کیلوولت مجتمع گندله‌سازی کردستان آغاز شد

‌می‌متالز - عملیات احداث پست برق ۲۰ به ۶.۶ کیلوولت مجتمع گندله‌سازی کردستان روز یکشنبه با حضور استاندار کردستان شروع شد.

به گزارش می‌متالز، همچنین امروز یکشنبه (۰۹ مهرماه ۱۴۰۲) با حضور استاندار کردستان، خط ۲۰ کیلوولت دومداره اختصاصی کارخانه گندله سازی کردستان به طول ۹ کیلومتر افتتاح شد و کمربند سبز کارخانه گندله‌سازی کردستان هم با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در نظر دارد کارخانه گندله‌سازی در حوزه جغرافیایی شهرستان بیجار، کیلومتر ۶ سه راهی حسن آباد یاسوکند به سمت این شهر را با ظرفیت سالانه ۹۲۰ هزار تن گندله احداث کند.

طرح از نظر دسترسی به تاسیسات زیربنایی و محور‌های مواصلاتی مشکلی ندارد و پیش‌بینی شده است ماده اولیه اصلی یعنی کنسانتره از خطوط فرآوری سنگ آهن معادن صبانور تامین شود.

تکنولوژی و ماشین‌آلات اصلی مورد استفاده برای تولید گندله شامل خشک کن، میکسر، دیسک‌های گندله سازی، تغذیه‌کننده غلطکی، کوره پیشگرم، کوره دوار، خنک‌کننده گندله و سایر تجهیزات جانبی است.

این طرح که از اردیبهشت ۱۴۰۰ شروع شده است مدت زمان اجرای آن ۲ سال و هزینه ثابت برای اتمام آن ۲۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال است.

مساحت زمین این طرح ۲۸ هکتار با مصرف سالیانه ۱۳۷ هزار مترمکعب آب و ۲۳ میلیون مترمکعب گاز در سال است.

این طرح در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد و تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

با بهره‌برداری از این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده