تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۱۸۸۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برخی معدن‌داران در کاشان به‌دنبال جلوگیری از کاهش پروانه بهره‌برداری معدن هستند

‌می‌متالز - احداث و بهره‌برداری از برخی معادن در کاشان دغدغه‌هایی را ایجاد کرده است در حالی که برخی معدن‌داران به‌دنبال جلوگیری از کاهش پروانه بهره‌برداری معدن هستند.

به گزارش می‌متالز، موضوع معادن در شهرستان کاشان به یکی از دغدغه‌ها تبدیل شده است و این موضوع حتی برای شهروندان در مجاورت معادن نیز گاهی گلایه‌هایی را به وجود آورده است.

تحت‌تأثیر قرار گرفتن منابع آبی در مجاورت معادن، ایجاد زباله‌ها و نخاله‌های معدنی، مشکلات زیست‌محیطی و ... از جمله موضوعات مطرح است که به‌واسطه فعالیت معادن در شهرستان کاشان به وجود آمده است.

این موضوع را از فرمانداری شهرستان کاشان پیگیری کردیم، هادی اکبری، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان کاشان در رابطه با معادن مورد بحث در شهرستان کاشان توضیحاتی را ارائه داد و اقداماتی را که صورت گرفته است، تشریح کرد.

هادی اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این رابطه با بیان اینکه ۳۰۰ محدوده معدنی در شهرستان کاشان شناسایی شده است، اظهار داشت: ۱۵۰ مورد دارای پروانه بهره‌برداری و ۱۰۰ معدن نیز فعال است که در استان اصفهان جزو شهرستان‌های برتر این استان هستیم.

وی افزود: با توجه به نزدیکی برخی معادن در نزدیکی روستا‌ها تعارضاتی به وجود آمده است در حالی که فرمانداری نقش مستقیمی در صدور مجوز و یا اقدام دیگری در حوزه معادن ندارد و فرمانداری حسب وظیفه گلایه شهروندان را پیگیری می‌کند.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان کاشان با ابراز اینکه فرمانداری کاشان از ابتدا مخالفت خود را با فعالیت معدن دره به مرکز استان اصفهان اعلام کرده است، اضافه کرد: چندین معدن شن و ماسه‌ای که در این نقطه متمرکز شده است به‌دلیل آن است که نقاط دیگر شهرستان کاشان این نوع سنگ معدن را ندارد.

وی با بیان اینکه در آخرین مورد فردی در نزدیکی روستای دره درخواست اکتشاف معدن را ارائه کرده است، گفت: فرمانداری کاشان به‌محض اطلاع از این موضوع مخالفت خود را اعلام کرد و پیرو مخالفت‌های صورت‌گرفته از سایر نهاد‌ها نظیر جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای مخالفت خود را به اداره‌کل صمت استان اصفهان اعلام می‌کنیم.

اکبری با تصریح به اینکه "این معدن هیچ مجوز فعالیتی برای آن تاکنون صادر نشده است"، ادامه داد: نظر صریح فرمانداری کاشان مخالفت با فعالیت معدن نزدیک روستای دره است و در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های خود را انجام می‌دهیم.

وی در مورد معدن نیاسر کاشان نیز تأکید کرد: درباره معدن موردبحث نیز با صاحب معدن مذاکراتی صورت گرفته است و از آنجا که سنگ معدن نامرغوب است مقرر شده است آن منطقه برای ایام گل و گلاب به پارکینگ تبدیل شود و موضوع اختلاف نیز به‌دلیل مالکیت آن منطقه است.

معاون عمرانی فرمانداری کاشان در مورد معدن جوشقان استرک گفت: مجوز این معدن از ۲۰ سال پیش صادر شده است و مقرر شده است مجوز بهره‌برداری از معادن آن منطقه سالانه کاهش پیدا کند، اما معدن‌داران آن منطقه پیگیری برای عدم اجرای این مهم را انجام دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده