تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۳۶۹۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان کاشان:

در صدور مجوز فعالیت معدن از کاشان هیچ استعلامی گرفته نمی‌شود

‌می‌متالز - دادستان کاشان با بیان اینکه فعالیت معادن در منطقه اشباع شده است گفت: متاسفانه در صدور مجوز فعالیت معدن از کاشان هیچ استعلامی گرفته نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله دهقانی در کاشان، با بیان اینکه مطالبه مردم جوشقان مبنی بر توقف فعالیت معدن آن منطقه سابقه ۱۶ ساله دارد اظهار داشت: دستور توقف موقت معادن صادر شده در حالی که پروانه این معادن از تهران و با موافقت مرکز استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ استعلامی از شهرستان کاشان بابت فعالیت معادن گرفته نمی‌شود، افزود: معادن کاشان به حد بالا رسیده و اشباع شده است به نحوی که یک چهارم معادن استان اصفهان در کاشان است یعنی از بیش از ۶۰۰ معدن استان اصفهان حدود ۱۳۰ معدن در کاشان قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه تقاضا کردیم مجوز فعالیت معدن جدید در این شهرستان صادر نشود، ابراز داشت: لازم است تا معادن در قبال مسوولیت اجتماعی خود اهتمام بورزند به نحوی که باطله‌برداری، ایجاد کمربند سبز و عدم آسیب به منابع آبی مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در صورت اجرای مصوبات معادن منطقه کاشان می‌توانند نسبت به فعالیت اقدام کنند گفت: در زمینه معدن نیاسر نیز پرونده قضایی در جریان است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و در صورت تخلف و ارتکاب به جرم برابر قانون برخورد لازم صورت می‌پذیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده