تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۳۱۹۲۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احیا ۱۰۷ معدن راکد آذربایجان غربی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۱۰۷ معدن راکد از سال گذشته تاکنون در این استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه در استان نزدیک به ۵۲ ماده معدنی قابل استخراج و فرآوری وجود دارد، افزود: سال گذشته نزدیک به ۷۴۰ محدوده و پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن به مزایده گذاشته شد و نیم سال دوم امسال نزدیک به ۳۰۰ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری که بنا به دلایلی راکد و یا غیرفعال شده بودند، شناسایی شده و برای فعال سازی ازطریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت واگذار خواهد شد.

وی همچنین درباه برگزاری بزرگترین مزایده واگذاری معادن راکد آذربایجان غربی گفت: در این مزایده ۹۸ محدوده اکتشافی، ۱۰۹ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۴ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۴ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید واگذار خواهد شد.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، این استان ظرفیت تولید سالانه نزدیک به ۲ونیم میلیون تن سنگ تزئینی را دارد و هیچ استانی در کشور از این ظرفیت برخوردار نیست.

سرتیپی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان آذربایجان غربی وجود معادن طلا است افزود: بالای ۴۰ درصد از تولید طلای کشور در این استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه فقط ازلحاظ تولید منیزیم و پتاسیم می‌تواند بخش اعظمی از اقتصاد استان را تأمین کند که متأسفانه تا به امروز هیچ گونه فعالیت اقتصادی از دریاچه ارومیه به عمل نیامده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده