تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۳۱۹۲۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

راه‌اندازی معدن مس جدید زامبیا ظرف یک دهه آینده

‌می‌متالز - شرکت «KoBold Metals» مستقر در کالیفرنیا با سرمایه‌گذاری بیل گیتس و جف بزوس، قصد دارد فرایند تولید مس و کبالت را ظرف ۱۰ سال آینده در پروژه‌ای در یکی از معادن زامبیا آغاز کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت «KoBold Metals» در نظر دارد حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای تسریع در جست‌وجوی ذخایر معدنی بیشتر در پروژه تحت مدیریت خود با نام «Mingomba» واقع در امتداد منطقه غنی از مس آفریقا هزینه کند.

فیکی ماکائی، مدیرعامل زامبیایی استارت‌‎آپ «Silicon Valley» عنوان کرد: مطالعات بیشتر در این زمینه در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

وی در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری رویترز، این پروژه را بسیار ارزشمند خواند و بیان کرد: ظرف یک دهه، فرآیند تولید در پروژه «Mingomba» آغاز خواهد شد.

شرکت «KoBold Metals» از هوش مصنوعی برای اکتشاف ذخایر مس، کبالت، نیکل و لیتیوم استفاده می‌کند. گفتنی است جهان برای گذار به انرژی‌های پاک و سرعت بخشیدن به استفاده از خودرو‌های الکتریکی به این فلزات نیاز دارد.

از جمله شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از راه‌اندازی این پروژه حمایت مالی می‌کنند، می‌توان به سازمان «Breakthrough Energy»، شرکت «Virgin Group» و شرکت سرمایه‌گذاری «Bridgewater Associates» اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل زامبیایی استارت‌‎آپ «Silicon Valley»، سرمایه‌گذاران به مدت زمان طولانی برای راه‌اندازی پروژه «Mingomba» و لزوم تامین منابع این فلزات حیاتی واقف هستند.

ماکائی در ادامه از اقتضای حضور این سرمایه‌گذاران و اهمیت روز‌افزون نیاز به مواد معدنی حیاتی و ضرورت تامین آن‌ها سخن گفت و ضمن اشاره به تمایل سرمایه‌گذاران و شرکای این شرکت به منظور همکاری طولانی مدت در این پروژه مهم، اظهار داشت: این مساله نشان از هدف‌گذاری، جدیت و تعهد شرکت «KoBold Metals» در راه‌اندازی این پروژه و حوزه کاری خود دارد.

لازم به ذکر است که شرکت «KoBold Metals» با شرکت‌های «BHP Group» و «Rio Tinto» در زمینه مطالعات برای اکتشاف ذخایر مواد معدنی حیاتی در استرالیا همکاری دارد. به علاوه، شرکت‌های «EMR Capital» و «ZCCM-IH» نیز از جمله سهامداران و سرمایه‌گذاران در پروژه «Mingomba» محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا به دنبال منابع جایگزین برای تامین فلزات حیاتی است و با اعلام حمایت خود از سرمایه‌گذاران آمریکایی این شرکت، از آن‌ها برای افزایش اکتشافات خود در این زمینه پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل زامبیایی استارت‌‎آپ «Silicon Valley» یادآور شد: شرکت «KoBold Metals» در نظر دارد به اکتشاف دیگر ذخایر فلزات معدنی در زامبیا ادامه دهد. به علاوه، این شرکت قصد دارد در کشور‌های بوتسوانا، نامیبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو، فرآیند مطالعاتی و اکتشافی ذخایر معدنی را دنبال کند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده