تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۱۹۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

توسعه صنایع صادرات محور از برنامه‌های اولویت‌دار استان کردستان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان، توسعه صنایع صادرات محور را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این استان عنوان کرد و گفت: توسعه بازار صادرات محور هم در اشتغال و هم در بحث اقتصاد استان تاثیرگذار است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در دیدار با رئیس اصناف کشور، ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و فلسفه وجودی وزارت صمت که همان تولید صادرات محور است به این حوزه به صورت جد ورود پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی باید با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته نگاهی به کشور‌های هدف داشته و بازار صادرات خود را به دست بیاورند، افزود: در حال حاضر ۹۹۶ واحد صنعتی در استان کردستان وجود داشته که از این تعداد ۶۵۸ واحد فعال ۱۶۵ واحد غیر فعال و مابقی به صورت نیمه فعال فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه در حوزه معادن نیز ۳۵۵ واحد معدنی در استان وجود دارد که ۲۰۲ واحد آن فعال و ۷ واحد در حال تجهیز و بقیه هم غیر فعال است، یادآور شد: در حال حاضر ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۵ اتحادیه صنفی در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در راستای تحقق شعار سال گام‌های جدی را برداشته و ده هزار و ۵۰۰ نفر شغل را ایجاد کرده و با توجه به برنامه عملیاتی و هدف کمی که از پیش تعیین شده نیز ۱۳ واحد راکد در استان فعال‌سازی شده است.

خلیقی با بیان این مطلب که با فعال سازی این ۱۳ واحد راکد خوشبختانه بستر اشتغال زایی ۲۸۰۰ نفر فراهم شده گفت: همچنین در زمینه کمک به واحد‌های تولیدی خرد و متوسط تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته به عنوان دستگاه اجرایی استان بیش از ۱۰۰ درصد بحث اشتغال‌زایی، در سامانه اشتغال‌زایی داشتیم و این امر نشان از توجه به بحث اشتغال و تولید استان دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده