تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۸۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت برگزاری فعال‌تر کمیته پایش در راستای توسعه صادرات

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی در کارگروه توسعه صادرات بر ضرورت برگزاری فعال‌تر کمیته پایش در راستای توسعه صادرات تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» برگزاری فعال‌تر کمیته پایش را اقدام جهادی اداره کل صمت استان به‌منظور افزایش صادرات در شش ماهه دوم سال دانست تا در صادرات استان جهش ایجاد شده و تمامی موانع صادرکنندگان بررسی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه رفع تعهدات ارزی و تعلیق کارت بازرگانی از مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان استان است که در کمیته‌های پایش به‌صورت جدی پیگیری شده تا از ضرر و زیان تجار و بازرگانان جلوگیری شود، افزود: انتقال تجربه تجار موفق و آگاهی رسانی به تجار در کمیته پایش باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اضافه کرد: رشد ۳۰۰ درصدی صادرات در دولت سیزدهم درحالی محقق شد که انتظار از ظرفیت استان بیشتر شده و باید در راستای توسعه صادرات استان اقدام شود.

به گفته وی در راستای تفاهم‌نامه آخال ترکمنستان نیز ۱۱ دستگاه اجرایی پیشنهادات خود و ۴۰۰ دستگاه اقدامات خود را اعلام کردند و برنامه‌ریزی تفاهم‌نامه انجام شده است.

حاجی‌بگلو در خصوص ایجاد پاویون در نمایشگاه اکسپو کشاورزی قطر نیز گفت: با بررسی آثار حضور شرکنندگان در نمایشگاه قبل با رایزنی و مکاتبه امکان تاثیرگذار حضور صادرکنندگان در این نمایشگاه فراهم خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده