تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۹۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روز ملی صادرات با حضور رئیس‌جمهور

‌می‌متالز - قائم‌مقام ستاد برگزاری روز ملی صادرات، با اشاره به برگزاری روز ملی صادرات در تاریخ ۲۹مهرماه با حضور رئیس‌جمهور از تغییرات صورت‌گرفته در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران و قائم‌مقام ستاد برگزاری روز ملی صادرات با بیان اینکه ۲۹مهرماه به‌عنوان روز ملی تجلیل از صادرکنندگان ملی و نمونه شناخته می‌شود، در مورد فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: فرآیند ثبت نام و ارزیابی صادرکنندگان نمونه از چند ماه قبل شروع شده که یک بخش از این ارزیابی، شامل خوداظهاری و بخشی هم شامل آمار عملکرد صادرات شرکت‌هاست.

معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران و قائم‌مقام ستاد برگزاری روز ملی صادرات همچنین با اشاره به تعداد شرکت‌ها و صادرکنندگانی که امسال مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، گفت: امسال و همزمان با روز ملی صادرات در مجموع از ۵۰صادرکننده نمونه تجلیل صورت خواهد گرفت که ۴۰مورد از این انتخاب ها، در حوزه کالایی خواهد بود که در گروه‌های کالایی مختلف دسته بندی شده اند و بسته به شاخص‌های اعلام‌شده، منتخبان هر گروه کالایی انتخاب می‌شوند. قنادزاده با اشاره به اهمیت صادرات کالا‌های با ارزش‌افزوده بالاتر افزود: امسال پنج‌مورد از صادرکنندگان برتر را از میان شرکت‌های صاحب محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر و شرکت‌های دانش بنیان و فناور انتخاب خواهیم کرد.

معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: امسال در روز ملی صادرات متفاوت از سال‌های گذشته از یک تعاونی برتر نیز تجلیل می‌شود. همچنین از بین SME‌ها (شرکت‌های کوچک و متوسط) یک منتخب و از میان شرکت‌های مدیریت صادرات نیز یک شرکت در میان صادرکنندگان برتر حضور خواهد داشت و نهایتا پنج‌مورد از صادرکنندگان نمونه و برتر امسال از بین شرکت‌های حوزه صادرات خدمات اعم از خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، صنایع خلاق و... انتخاب خواهند شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده