تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۹۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران؛

شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران با بلاروس برگزار شد

‌می‌متالز - شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران با بلاروس به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز دوشنبه و با ریاست «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و با حضور «الکساندر راگوژنیک» وزیر صنعت جمهوری بلاروس، «ایوان اسملگین» معاون وزیر کشاورزی و خواربار و «دمیتری کالتسوف» سفیر و «دنیس ازدوروف» رایزن بازرگانی این کشور در ایران برگزار شد.

در این اجلاس که «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت، «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، «رضا محتشمی‌پور» معاون معادن و فراوری مواد، «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل و جمعی از مدیران و معاونان وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت ایران و مدیران تجاری، اقتصادی، کشاورزی و حمل و نقل و مدیران شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها از کشور بلاروس هم در آن حضور داشتند، طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های صادرات و واردات محصولات و تجهیزات کشاورزی، ماشین‌آلات معدنی و حمل و نقل عمومی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات پتروشیمی و زمینه‌هایی ورزشی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست میان مسئولان ارشد دو کشور بود.

گفتنی‌است این اجلاس همچنان ادامه دارد و قرار است در انتهای آن، سند یادداشت تفاهم شانزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران با بلاروس به امضا برسد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده