تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۲۰۱۱۰
سرویس خبر : انرژی

مذاکره ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

‌می‌متالز - وزیر نفت از انجام مذاکرات با شرکت‌های روسی برای اجرایی شدن قرارداد‌های نفتی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی همزمان با ورود به مسکو برای شرکت در هفته انرژی روسیه و مذاکره‌های دوجانبه و چندجانبه با فعالان حوزه انرژی با اشاره به اینکه این هفته، به‌عنوان هفته انرژی روسیه نامگذاری شده است، گفت: در این رویداد مهم همه فعالان حوزه صنعت نفت و گاز و شرکت‌های توانمند جهان حضور دارند.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران و روسیه ذخایر غنی هیدروکربوری دارند، افزود: از همین رو دو کشور، از ظرفیت‌های خوبی برای همکاری در صنعت نفت و گاز برخوردارند.

اوجی با بیان اینکه در دولت سیزدهم قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های روس در زمینه بالادستی و پایین‌دستی امضا کرده‌ایم، تصریح کرد: بعضی از این قرارداد‌ها نتیجه داده و در بعضی از میدان‌های نفتی تولید نفت آغاز شده است.

وی تأکید کرد: در این سفر همچنین مذاکراتی برای تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد که پیش از این با شرکت‌های روس در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده بود، انجام خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: از آنجا که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به‌عهده بنده است، نشستی هم در حوزه پیگیری مذاکرات دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی بین دو کشور خواهیم داشت، نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در ماه نوامبر (آبان - آذر) در تهران برگزار خواهد شد.

اوجی افزود: هدف اصلی از این سفر پیگیری تفاهم‌نامه‌ها، قرارداد‌ها و پروژه‌ها با شرکت‌های روس و استفاده از ظرفیت هفته انرژی روسیه برای پیشبرد برنامه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران است.

وزیر نفت گفت: در دولت سیزدهم، قرارداد‌های مطلوبی در زمینه انرژی با کشور‌های همسایه امضا کردیم و در جریان این سفر با نشست‌های دوجانبه مذاکره برای ادامه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود را پیگیری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده