تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۲۰۱۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید رئیس کل دادگستری سمنان از محل جان باختن یک نفر در معدن سیلیستن طرود شاهرود

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان سمنان از فوت یک نفر و آسیب دیدن سه حفار غیرمجاز در معدن سیلیستن طرود از توابع شاهرود خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد جعفر عبدالهی گفت: بامداد روز دوشنبه (۱۷مهرماه) ۴ نفر با ورود به معدن سیلیستن طرود اقدام به حفاری و برداشت غیرمجاز مواد معدنی موجود داشتند که به علت عدم رعایت نکات ایمنی دچار حادثه شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: به محض اطلاع با دعوت از مسوولان قضایی، اجرایی و انتظامی مربوطه ضمن بازدید میدانی از آن معدن، دستورات قانونی لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: در هفت ماه گذشته این دومین مرتبه است که برای ساماندهی وضعیت معادن این منطقه و همچنین صیانت و حفاظت از انفال، ورود قانونی دستگاه قضایی اتفاق افتاده است.

عبدالهی افزود: با دستور قضایی دادستان شاهرود و بازرس حوادث ناشی از کار، علت وقوع حادثه بررسی و همه تجهیزات و ادوات برداشت غیرمجاز در آن منطقه توقیف قانونی شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت این معادن گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده گشت‌های مشترکی متشکل از فراجا، صمت، منابع طبیعی، محیط‌زیست برای کنترل تردد وسایل‌نقلیه به درون معادن و خروج از روستا به‌صورت دائمی مستقر و تا پایان مهرماه، یک بهره‌بردار صالح از سوی نهاد‌های مسوول معرفی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی دنبال استخراج ضابطه‌مند مواد معدنی منطقه است تا عوائد آن برای تامین رفاه اهالی طرود صرف شود.

حضور رئیس کل دادگستری سمنان در مجلس ترحیم جان‌باخته حادثه معدن سیلیستن

محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با حضور در مجلس ترحیم جان‌باخته حادثه معدن سیلیستن طرود شاهرود با خانواده عزادار دیدار و ابراز همدردی کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری سمنان از محل جان باختن یک نفر در معدن سیلیستن طرود شاهرود

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در صیانت از معادن افزود: قانون‌گذار بهره‌برداری از منابع‌طبیعی را ضابطه‌مند کرده تا همگان از منافع آن برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: قوه‌قضاییه به حفظ جان و مال مردم حساس است و دست‌درازی عده‌ای دلال و افراد سودجو به منابع‌عمومی را نمی‌پذیرد.

عبدالهی با بیان اینکه روند استخراج قانونی از معادن رقم خورده است، گفت: علاوه بر اینکه اهالی نمی‌گذارند منابع‌طبیعی مورد تعرض غیرقانونی قرار گیرد، مجازات‌های سنگین همراه با محرومیت‌های اجتماعی بازدارنده در انتظار سودجویان خواهد بود.

در این مراسم دادستان مرکز استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و دیگر مدیران اجرایی سمنان و همچنین مسوولان قضایی و انتظامی شهرستان شاهرود حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری میزان

عناوین برگزیده