تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۲۰۲۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی:

تکمیل زنجیره‌های ارزش معدن از اولویت‌های خراسان جنوبی است

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی از آمادگی این استان برای احداث شهرک تخصصی طلا خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری بر ذخایر معدنی و تکمیل زنجیره‌های ارزش معدن از اولویت‌های خراسان جنوبی است.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت روز شنبه در دیدار مدیرعامل گروه بین المللی آباد راهان پارس در تهران، افزود: خراسان جنوبی به جهت حجم ذخایر و تعدد محدوده‌های معدنی طلا از استان‌های زرخیز کشور است.

وی گفت: نیمه نخست سال جاری ۴۸۴ هزار تن کانسنگ طلا از معادن استان استخراج شده که عددی قابل تامل است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور و فعالیت در این استان ادامه داد: شادان، هیرد، ماهرآباد، گودکان، خونیک، خدا آفرید و جانجا از معادن طلای فعال استان است.

وی گفت: با توجه به ذخایر شناسایی شده در طرح تحول زمین شناسی استان، احتمال افزایش این محدوده‌ها و معادن وجود دارد.

قناعت تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های متولی به همکاری و همراهی با سرمایه‌گذاران مکلف شده‌اند که شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنند.

در این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، درخصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج و فرآوری طلا در خراسان جنوبی بحث و تبادل نظر شد.

تکمیل زنجیره‌های ارزش معدن از اولویت‌های خراسان جنوبی است

همچنین جلسه پیگیری و بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

قناعت در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، آخرین وضعیت پروژه راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی را جویا شد.

خیرالله خادمی هم طی گزارشی جامع، از اقدامات انجام شده در وزارت راه و شهرسازی همچنین روند تامین مالی پروژه راه آهن استان خراسان جنوبی گفت.

پیگیری روند تکمیل و اجرای باند‌های دوم راه‌های استان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

پیشرفت فیزیکی مطلوب این پروژه‌ها و دقت نظر استان در سرعت اجرا و کیفیت کار از مواردی بود که در این گفتگو‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده