تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۰۴۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
احضار مقصر حادثه معدن طزره

وعده عالی‌ترین مقام قضایی استان به خانواده جان‌باختگان معدن طزره

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان سمنان وعده داد: در هفته جاری به منظور پیگیری مطالبات خانواده‌های جانباختگان و ارائه گزارش تکمیلی از آخرین اقدامات انجام شده و استماع مشکلات آنان، نشستی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شود تا خانواده‌های آسیب دیده هرچه زودتر به حقوق خود برسند.

به گزارش می‌متالز، محمدجعفر عبدالهی شامگاه گذشته ۲۲ مهرماه در سفر به دامغان در همین راستا از احضار مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان خبر داد و اظهار کرد: گزارش هیئت بازرسان حوادث ناشی از کار مبنی بر تعیین مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان دریافت شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ادامه داد: پس از بازدید میدانی به عمل آمده از معدن طزره با حضور هیئت بازرسان حوادث ناشی از کار، مقرر شده بود با دقت و سرعت گزارش هیئت ۳ نفره کارشناسی حوادث کار به مرجع قضایی ارائه شود.

وی تصریح کرد: به محض دریافت گزارش کارشناسی، به منظور رعایت تشریفات قانونی، مقصر احضار شده است تا با اطلاع از نظریه صادره مسیر روند رسیدگی به پرونده به درستی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: قانونگذار برای متهم، حقوقی قائل است که از جمله آن اعتراض به نظریه بازرسان اداره کار است.

عبدالهی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در پی وقوع حادثه معدن طزره، قصد دارد بر مدار قانون با مقصران برخورد کند تا بخشی از آلام خانواده‌ها تسکین یابد؛ ولیکن نمی‌پذیرد بی‌عدالتی اتفاق بیفتد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: به منظور پیگیری مطالبات خانواده‌های جانباختگان و ارائه گزارش تکمیلی از آخرین اقدامات انجام شده و استماع مشکلات آنان، جلسه‌ای در هفته جاری با حضور مسوولان قضایی و اجرایی شهرستانی، استانی و کشوری مربوطه برگزار می‌شود تا حقوق خانواده‌ها هرچه زودتر بدست آید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده