تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۳۲۰۵۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید فرماندار جیرفت و مدیرکل صمت جنوب کرمان از کارخانه مس مطاع

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به همراه فرماندار شهرستان جیرفت از کارخانه و صنایع معدنی در حال احداث مس مطاع بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی فرد در حاشیه این آیین اظهار داشت: احداث کارخانه کنسانتره مس در کنار معدن مس مطاع در راستای توجه به معادن کوچک مقیاس که از برنامه‌های وزارت صمت است، می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تولید ملی و اشتغال جوانان داشته باشد.

وی افزود: این کارخانه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی که تامین و استقرار دستگاه مورد نظر در محل کارخانه انجام شده است؛ بلافاصله پس اتمام روند احداث به چرخه فعالیت و تولید مس کشور اضافه خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، با بیان اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد، پیش بینی کرد، با اتمام احداث این کارخانه برای بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال زایی شود.

مروجی فرد بابیان اینکه فعال کردن معادن و توجه به معادن کوچک مقیاس از برنامه‌های دولت مردمی آیت الله رئیسی است، تصریح کرد: جنوب کرمان به سبب توجه به معادن کوچک مقیاس و احداث صنایع معدنی متعدد برای این معادن به عنوان الگویی کم نظیر در کشور مطرح است.

وی، اشتغال زایی، کاهش جرائم و پیشرفت منطقه را از مهم‌ترین تاثیرات فعالیت معادن و احداث کارخانه‌های صنایع معدنی در جنوب کرمان خواند و افزود: با بهره‌برداری از کارخانه‌های معدنی در دست احداث در جنوب استان، شاهد تحولی عظیم در اشتغال و اقتصاد این منطقه خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده