تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۰۹۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن مطرح کرد:

تولید ریل و تیرآهن‌های بال پهن "ذوب" پیشران توسعه حمل و نقل و صنعت ساختمان

‌می‌متالز - مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به دوره گذار از محصولات سنتی به صنعتی، گفت: این شرکت با تولید ریل، پیشران توسعه حمل و نقل ریلی و با تیرآهن‌های بال پهن در خدمت توسعه صنعت ساختمان است.

به گزارش می‌متالز، مهدی کوهی در سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران، گفت: ذوب آهن در حال گذار از محصولات سنتی به صنعتی است و با تولید ریل، پیشران توسعه حمل و نقل ریلی و با تولید تیرآهن‌های بال پهن در خدمت توسعه صنعت ساختمان است. انواع تیرآهن بال پهن از اندازه ۱۲ تا ۲۴ تولید می‌شود و از ۲۶ تا ۳۰ نیز تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: تیر آهن‌های بال پهن از مزایایی نظیر تحمل پذیری فوق العاده بالا در مقابل زلزله، تسریع در ساخت، قیمت تمام شده ساختمان، کمک به حفظ محیط زیست، امکان جابجایی اسکلت فلزی، وزن سبک‌تر ساختمان و ایجاد مقاومت بسیار بالا در بین طبقات برخوردار است که به گواه صاحب نظران صنعت ساختمان در دنیا، شاه بیت اصلی ساخت و ساز بشمار می‌روند.

کوهی ادامه داد: استفاده از انواع تیرآهن‌های بال پهن از جمله در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند انقلاب عظیمی در ساختمان سازی ایمن و سریع رقم بزند. در تولید میلگرد نیز به سمت تولید محصولات خاص رفته و قراردادی برای تولید ۱۰۰ هزار تن پروفیل ۷۰ cr ۲ منعقد شد. خدمت بزرگ دیگر ذوب آهن به صنایع معدنی تولید انواع آرک تونلی است که جایگزین آرک‌های چوبی شده و نه تنها در ایجاد جبهه‌های کاری جدید در معادن نقش دارد، ایمنی معدن کاران را افزایش می‌دهد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده