تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۱۵۳۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان عنوان کرد:

تولید ریل، مظهر شکست تحریم‌های ظالمانه

‌می‌متالز - بیست و نهمین یادواره شهدای شرکت البرز شرقی درحالی روز پنجشنبه در شاهرود برگزار شد که دو مهمان ویژه داشت: مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام.

به گزارش می‌متالز، ابتدا صفار هرندی پشت تریبون رفت و کار و تلاش در معدن را نوعی مجاهدت در راه خدا خواند و گفت: «همین شجاعت و دلیری باعث شده که این شرکت ۹۶ شهید به میهن اسلامی تقدیم کند. تلاشگران عرصه تولید و جهاد اقتصادی کشور، به واسطه خدمت به کشور ادامه دهنده راه شهدا هستند».

سپس نوبت مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بود تا در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس از خط مقدم جبهه تولید کشور بگوید:ذوب آهن اصفهان به عنوان شناسنامه صنعت فولاد کشور و همچنین بنیانگذار اکتشافات معدنی، تولید فولاد را به روش روز دنیا (کوره بلند) انجام می‌دهد. شیوه تولیدی که حدود ۷۵ درصد از تولید کنندگان فولاد دنیا از آن استفاده می‌کنند.

ثمره دانش تلاشگران ذوب آهن در خدمت توسعه و عمران ملی

کوهی به دانش و تجربه تلاشگران ذوب آهن که ثمره خود را در توسعه و عمران ملی نشان داده است، اشاره کرده و گفت: سبد تولیدات متنوع این مجتمع عظیم صنعتی شامل انواع ریل، تیرآهن بال پهن در سایز‌های گوناگون، ورق سازه‌های فولادی و ... در کلان پروژه‌های ملی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او از یک آرزوی دیرینه ملی یاد کرد: تولید ریل. آنچه که به گفته او مظهر شکست تحریم‌های ظالمانه دشمن در کارنامه دستاورد‌های بومی‌سازی کشور می‌درخشد.

کوهی، ذوب آهن اصفهان را رکن توسعه صنعت ریلی در کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: از ابتدای تولید ریل در ذوب آهن اصفهان تاکنون، حدود ۱۵۰ هزار تن از این محصول استراتژیک تولید و به راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت زیرساخت، متروی کلان شهر‌ها و سایر مشتریان تحویل داده شده است.

او در خصوص نقش کلیدی تیرآهن بال پهن در صنعت ساختمان نیز افزود: این محصول ارزش افزا که در سایز‌های گوناگون و صرفاً در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود، مزایایی از جمله استحکام ساختمان و تسریع در ساخت و ساز و به تبع آن کاهش هزینه‌ها را در پی دارد و این مجتمع عظیم صنعتی نیز آمادگی خود را برای تامین تیرآهن بال طرح نهضت ملی مسکن اعلام نموده است.

کوهی در پایان از شهدایی یاد کرد که روزگاری در خط مقدم تولید بودند و روزی دیگر در خط مقدم نبرد با دشمن: «در کنار ۹۵ شهید والامقام شرکت البرز شرقی، یاد و خاطره ۲۹۰ شهید ذوب آهن اصفهان، ۱۵۴۸ جانباز، ۱۲۵۷۷ ایثارگر و ۸۲ آزاده این شرکت که سبب خیر و برکت برای این مجتمع عظیم صنعتی هستند را گرامی می‌داریم و همواره با همدلی و هم افزایی پرچم تولید را بر افراشته نگاه می‌داریم».

البرز شرقی؛ تأمین‌کننده زغال‌سنگ صنایع کشور

در این آیین، قنبری سرپرست مدیریت عامل شرکت البرز شرقی نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت و اقدامات این شرکت پرداخت و با اشاره به اینکه زغال‌سنگ مورد نیاز صنایع مختلف کشور در این شرکت تولید می‌شود، گفت: این مجموعه تولیدی در کنار نقش‌آفرینی در بخش اقتصاد، همواره در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی به ویژه برای جامعه پیرامون شرکت، فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

تولید ریل، مظهر شکست تحریم‌های ظالمانه

تولید ریل، مظهر شکست تحریم‌های ظالمانه

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده