تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۲۱۳۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحقیقات بازار به صورت مدون انجام می‌شود

‌می‌متالز - در محیط‌های رقابتی امروز، صادرات به طور قابل توجهی برای رشد و بقاء شرکت‌ها به یک امر مهم تبدیل شده است و راهی برای ورود به بازار‌های بین المللی به منظور گسترش فروش و سود آوری، بهره وری و افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و توسعه صنایع به شمار می‌آید.

تحقیقات بازار به صورت مدون انجام می‌شود

به گزارش می‌متالز، ورود به این بازار‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی شرکت ایفا می‌کند از این رو تصمیم گیری در خصوص انتخاب استراتژی صادرات بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود متغیر‌های مختلف تاثیرگذار بر آن، کاری پیچیده و پویا محسوب می‌شود و بر افزایش سودآوری از طریق ایجاد مزیت رقابتی پایدار، توسعه بازار‌های صادراتی و توسعه سبد محصولات صادراتی همسو با نیاز بازار موثر است.

براین اساس و به مناسبت بیست و نهم مهرماه روز ملی صادرات، محمد نورانیان‌راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب‌ آهن اصفهان به گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این مجتمع نشسته است.

او در ابتدا برنامه صادرات در سال ۱۴۰۲ به منظور دستیابی به استراتژی‌های شرکت و توسعه سهم بازار را چنین تشریح کرد: تحلیل مستمر بازار فولاد (تحلیل بازار‌های جهانی و داخلی فولاد و تحلیل وضعیت رقبا)، انجام تحقیقات بازار به منظور شناخت درست و درک نیاز مشتریان، حضور موثر در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی به منظور ایجاد اثر ماندگار در ذهن مشتریان، رقبا و همکاران، ارتباط رودر رو با مشتری، شناسایی پتانسیل‌های بازار و موقعیت‌های جدید، فروش مستقیم و شناخت بازار و نیاز‌های آتی و انجام برندینگ و تبلیغات با همکاری مدیریت روابط عمومی از جمله این موارد است.

نورانیان‌راد در خصوص موانع، محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه صادرات نیز اظهار داشت: این مباحث در حوزه صادرات به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند: ۱- داخل کشور (مزیت‌های رقابتی رقبا، بخشنامه‌های وزارت صمت، صادرات محصولات توسط تجار و بازرگانان از بازار داخلی، نوسانات نرخ ارز، وضع عوارض و مالیات بر صادرات محصولات) و ۲- خارج از کشور (دامپینگ روسیه، جنگ اوکراین، افزایش صادرات محصولات فولادی توسط چین به دلیل رکود داخلی خود، تحریم ها).

به گفته او، شناسایی این محدودیت‌ها در واقع به ذوب‌آهن کمک می‌کند تا کمترین آسیب در مسیر دستیابی به استراتژی‌ها و اهدافش داشته باشد.

مدیر بازاریابی و صادرات ذوب‌آهن اصفهان همچنین گفت: با وجود این محدودیت‌ها و مشکلات، ذوب‌آهن در راستای توسعه سهم بازار حضور در نمایشگاه‌های بین المللی را تقویت کرده است و همچنین انجام تحقیقات بازار به صورت مدون در برنامه آن وجود دارد؛ تحقیقاتی که به دنبال اجرای آن‌ها کانال‌های توزیع در خارج از کشور ایجاد می‌شود و این امر محقق خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که عملکرد صادرات ذوب‌آهن در سال‌های گذشته در مقایسه با سایر شرکت‌ها چگونه بوده است، اظهار داشت: عملکرد این شرکت تاکنون در فرایند صادرکننده نمونه کشور عبارت است از هفت مرتبه به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال‌های ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷، یک بار به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۱۳۹۳ و به عنوان تنها مدال آور ملی صادرات در صنعت فولاد (بالاترین نشان صادرات کشور) در سال ۱۳۹۹.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده