تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۲۱۵۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
"کرازی " و سود‌هایی که در ۶ ماهه دوم شناسایی می‌شود؛

خبر‌های خوش برای سهامداران کرازی

‌می‌متالز - در شرایطی که در گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده کرازی، شاهد رشد تنها ۵ درصدی سود خالص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم، بررسی مقادیر محصولات فروخته شده این شرکت حاکی از عدم فروش بخشی از تولیدات این شرکت در این مدت می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که در گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده کرازی، شاهد رشد تنها ۵ درصدی سود خالص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم، بررسی مقادیر محصولات فروخته شده این شرکت حاکی از عدم فروش بخشی از تولیدات این شرکت در این مدت می‌باشد.

از این رو به نظر می‌رسد با توجه به عدم فروش در حدود ۷.۰۰۰ تنی انواع محصولات تولید شده این شرکت، در ۶ ماهه دوم سال به فروش می‌رسد که این موضوع می‌تواند به جهش سودآوری این شرکت در انتهای سال بیانجامد.

خبر‌های خوش برای سهامداران کرازی

از مهمترین نکات صورت‌های مالی این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲، افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش انواع بطری‌های دارویی داخلی و صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می‌باشد.

خبر‌های خوش برای سهامداران کرازی
قبل، افزایش نرخ‌های فروش منجر به افزایش ۱۳ درصدی مبالغ فروش این شرکت گردیده است.

با این وجود از نکات قابل توجه گزارش تفسیری مدیریت ۶ ماهه نخست، خبر‌های مطلوب و پوشش دلاری مناسب مخارج طرح توسعه ۴۲۰ تنی این شرکت می‌باشد. بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده، ارزش دارایی‌های ثابت شرکت در مقایسه با سه ماهه نخست به مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد که عمدتا مربوط به مخارج انجام طرح توسعه می‌باشد.

بر اساس گزارش تفسیری بیش از ۴۱ میلیون دلار از ۵۱ میلیون دلار هزینه‌های طرح توسعه این شرکت تامین مالی گردیده و با احتمال بالا در سه ماهه انتهای سال بعد و یا ابتدای سال ۱۴۰۴ شاهد تبدیل شدن این شرکت به بزرگترین تولید کننده شیشه کشور خواهیم بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده