تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۲۱۶۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش سهام تولیدکنندگان گرافیت پس از اعلام محدودیت صادرات پکن

‌می‌متالز - سهام تولیدکنندگان گرافیت غیر چینی روز دوشنبه به دلیل انتظارات برای ذخیره سازی و عجله برای تامین منابع جایگزین، پس از اعلام محدودیت‌های صادراتی پکن در مورد مواد حیاتی برای باتری‌های خودرو‌های الکتریکی افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، سهام Syrah Resources استرالیا، تامین کننده تسلا که معدن گرافیت بالاما در موزامبیک را اداره می‌کند، ۴۰ درصد جهش کرد. سهام Novonix مستقر در بریزبن، که توسط گروه انرژی ایالات متحده فیلیپس ۶۶ حمایت می‌شود و عملیات تولید گرافیت مصنوعی در ایالات متحده و کانادا را دارد، ۲۲ درصد افزایش یافت. پکن با استناد به دلایل «امنیت ملی»، روز جمعه با آخرین مجموعه محدودیت‌های خود، زنجیره تامین باتری جهانی را شوکه کرد. گرافیت را می‌توان با استفاده از مواد استخراج شده، معروف به گرافیت "طبیعی" یا با استفاده از مواد اولیه هیدروکربنی، که گرافیت "مصنوعی" نامیده می‌شود، تولید کرد. چین بزرگترین تولیدکننده جهان برای هر دو روش تولید است و سهم ۹۰ درصدی را در تولید جهانی آند باتری لیتیوم یونی که در آن از گرافیت استفاده می‌شود، دارد.

Tirupati Graphite روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد مصرف‌کنندگان گرافیت در خارج از چین تلاش کنند و تامین منابع غیر چینی را برای کاهش خطرات ژئوپلیتیکی تضمین کنند.

شرکت‌هایی که به دنبال توسعه منابع جایگزین در مکان‌هایی مانند موزامبیک، ماداگاسکار و استرالیا هستند، برای تامین مالی از بانک‌ها تلاش کرده‌اند، زیرا قیمت‌گذاری گرافیت غیرشفاف است و توسط پکن کنترل می‌شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده