تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۴۳۹
کد خبر: ۳۲۱۸۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

مشعل بزرگترین مگامدول آهن اسفنجی کشور با توانمندی گروه MMTE روشن شد

‌می‌متالز - به دنبال تکمیل و نصب ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و پیشبرد فرآیند‌های اجرایی پروژه زمزم ۳ فولاد خوزستان، مشعل‌های فرعی واحد ریفرمر این مگامدول به صورت آزمایشی و با موفقیت توسط متخصصان شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات (MMTE) اجراء و راه اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، ظرفیت نهایی این پروژه دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال و بر مبنای دانش میدرکس طراحی شده است که هم اکنون روند اجرای این مگاپروژه صنعت فولاد با پیشرفت بیش از ۹۶ درصد در حال اجراست.

گروه MMTE به عنوان شرکت فنی و مهندسی پیشرو صنایع فولاد در تمام مراحل اجرای این پروژه علیرغم مواجهه با محدودیت‌های بین المللی با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های موجود با کسب شمار زیادی از نتایج موفق مهندسی و اجرایی، تلاش‌های خود را بر راه اندازی بزرگترین واحد مگامدول آهن اسفنجی کشور متمرکز نموده است.

به منظور دستیابی به اهداف این بخش که مسیر راه اندازی نهایی از این پروژه را تسهیل می‌کند، اقدامات مشخصی از جمله، راه اندازی و برق دار نمودن تابلو‌های فشار قوی و فشار ضعیف، راه اندازی سیستم اتوماسیون و چک لاجیک‌های مربوطه، فلاشینگ و راه اندازی سیستم آب ماشین‌ها و تجهیزات مطابق استاندارد‌های میدرکس صورت گرفته است.

از سوی دیگر، چک فانکشن‌های مربوط به کنترل- ولو‌ها و تجهیزات در مسیر‌های منتهی به مشعل‌ها و نشتی گیری کلیه لوله‌ها و سیستم‌های انتقال گاز طبیعی به مشعل‌ها مطابق با استاندارد‌های کیفی روز دنیا، راه اندازی واحد ریفرمر زمزم ۳ را به دنبال داشته است.

راه اندازی فن‌های فرعی، Dilution، اصلی و استک که بدون حضور وندور و نماینده سازنده تجهیزات خارجی و تنها بر پایه توانمندی‌های گروه MMTE راه اندازی صورت گرفت، علاوه بر تجلی دانش و خود باوری ملی، صرفه جویی ارزی و ریالی قابل توجهی را محقق نموده است.

منبع: مهندسی فن آور معادن و فلزات

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده