تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۲۱۹۱۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

سیاست‌های کلی توسعه دریامحور به زودی ابلاغ می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در حوزه دریایی و بندری در دست اجرا است

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح ارتقای راهبردی ماموریت‌ها و وظایف سازمان بنادر بر پایه سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، تاکید کرد: راهبرد اقتصاد دریا، به عنوان سند بالادستی و بسیار ارزشمند، با محوریت سازمان بنادرودریانوردی مصوب شده‌است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نشست چهره‌به‌چهره مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با کارکنان روز سه شنبه ۲ آبان ماه در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد.

علی‌اکبر صفایی در آغاز سخنانش در این نشست، با ددمنشانه، سبعانه، وحشیانه و ناجوانمردانه خواندن حملات رژیم جعلی اسرائیل بر علیه کودکان و مردم فلسطین ساکن در غزه که دل همه آزادگان جهان را به درد آورده است، ابراز امیدواری کرد: به‌زودی اخراج اشغالگران و غاصبان قدس از سرزمین‌های مقدس مسلمانان را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس به تشکیل کارگروه اقتصاد دریا توسط معاون اول ریاست جمهوری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی سیزدهم منتظر ابلاغ سند بالادستی و برنامه هفتم نماند، بلکه به سرعت، کارگروه اقتصاد دریا را با هدف رونق اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی مردم ساکن در ساحل و نوار ساحلی و با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی راه‌اندازی کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تسهیل فضای کسب و کار برای تمامی فعالان حوزه دریا اعم از مهندسان و مشاوران به عنوان راهبرد دیگری در ذیل سیاست‌های اقتصاد دریا، افزود: در بخش کریدور‌ها بنادر به عنوان چشمه بار، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقاط کریدور هستند و تلاش زیادی به منظور ارتباط با کشور‌های مختلف از سوی معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر با انعقاد قرارداد با کشور‌های خارجی به ویژه کشور‌های همسایه مدنظر قرار گرفته و انجام شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به راهبرد منابع انسانی در سازمان بنادر و دریانوردی و اجرایی سازی مجوز جذب نخبگان و نیرو‌های متخصص در این سازمان، گفت: همکاری و فعالیت نیرو‌های نخبه در سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به وظایف دولت صاحب بندر، پرچم و ساحل، سبب می‌شود تا کشور بتواند به وظایف بین‌المللی و ملی‌اش در حوزه‌های مختلف صنعت دریایی به درستی عمل کند.

صفایی، جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر بازرگانی و جذب ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر راهبرد‌های سازمان بنادر در دیل سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برشمرد و تصریح کرد: در این حوزه تمام تاکید بر اعلام قرارداد‌های سرمایه‌گذاری محقق شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه ناوگان در بنادر شمال و جنوب؛ بازسازی ناوگان‌های فرسوده؛ تربیت دریانوردان؛ راه‌اندازی هنرستان‌های دریایی و توسعه هدفمند بنادر بزرگ بازرگانی و بنادر کوچک چندمنظوره را از دیگر راهبرد‌های توسعه دریامحور در سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه زیربنایی و روبنایی در بنادر تجاری کشور در دست اقدام و اجرا قرار دارد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم همچنین، محمدعلی اصل سعیدی‌پور، مدیر ارتباطات و بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن برگزاری دیدار چهره به‌چهره در این سازمان طی دو سال گذشته از شروع به کار دولت مردمی، اظهار داشت: مردم‌محوری و دیدار رو در رو مسئولان با کارکنان سبب درک متقابل و ارتقای کیفی انجام ماموریت‌ها و وظایف می‌شود.

سعیدی‌پور با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن مسئولان و کارکنان، علاوه بر آشنایی مدیران از کاستی‌ها و مشکلات پرسنل، سبب اطلاع کارکنان از سختی‌های کار‌های اجرایی و البته درک متقابل می‌شود، افزود: در سازمان‌های فرهیخته و پیشرو در علم و تخصص، از فرصت گفت‌وگوی رو در روی مسئولان و کارکنان، برای دستیابی به درک متقابل استقبال می‌شود.

مدیر ارتباطات و بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی در ارتقای جایگاه سازمان بنادر، یکی از اولویت‌های سازمان در حوزه ارتباطی را توسعه ارتباطات درون‌سازمانی و ارتباط سازنده به کارکنان و پرسنل توصیف کرد و گفت: به دستور مدیرعامل سازمان بنادر، مشابه این نشست‌ها در بنادر تابعه نیز تاکنون انجام شده و با جدیت دنبال خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید؛ در این نشست کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی، مشکلات و مسائل و درخواست‌های کاری، اداری، رفاهی و معیشتی خود را با مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان مطرح کردند و ایشان دستورات لازم در راستای حل و رفع مشکلات مطرح شده را صادر کرد.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده