تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۹۱۶۱۱
مدیرکل صمت استان بوشهر خبر داد؛

افتتاح واحد صنعتی ساخت و تعمیر شناور‌های دریایی در شهرستان دیلم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر از افتتاح و بهره‌برداری از واحد صنعتی ساخت، تعمیر و نگهداری شناور‌های دریایی با سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۳۰ در شهرستان دیلم خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، ضمن بیان مطلب فوق افزود: به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم افتتاح و بهره‌برداری رسمی از واحد صنعتی ساخت، تعمیر و نگهداری شناور‌های دریایی شرکت مصطفی دریا گروه ۲۶۵۱ در شهرستان دیلم با حضور استاندار بوشهر، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، فرماندارشهرستان دیلم و جمعی ازمسئولین دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

وی افزود: این واحد صنعتی بصورت یک مجتمع بزرگ در زمینه ساخت، تعمیر و نگهداری شناور‌های دریایی در زمینی به مساحت سه هکتار با زیربنای یکهزار و ۸۰۰ متر احداث شده که به‌صورت مستقیم ۳۰ نفر و غیر مستقیم ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر همچنین یادآور شد: ظرفیت این واحد شناورسازی توانایی ساخت انواع کشتی‌های خدماتی و تدارکاتی، قایق دوبه غیر موتوری، قطعات فلزی سازه‌ای و بدنه کشتی و قایق، لنج فلزی و تعمیرات انواع کشتی را دارد.

صدور ۲۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در زمینه شناورسازی در استان بوشهر

طبق وضعیت موجود در استان بوشهر، تعداد ۲۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۳۱۳۴ میلیارد ریال در زمینه شناورسازی، تعمیرات کشتی، سکوسازی در مقیاس‌های مختلف در حوزه فلزی و فایبرگلاس در این استان صادر شده است.

همچنین از مجموع ۲۵ واحد شناورسازی دارنده پروانه بهره‌برداری در استان، تعداد ۱۵ واحد در شهرستان بوشهر، تعداد ۶ واحد در شهرستان تنگستان و مابقی در دیگر شهرستان‌ها مستقر هستند و علاوه برآن در هرکدام از شهرستان‌های ساحلی استان، تعدادی طرح در دست اجرا با دامنه پیشرفت فیزیکی مختلف وجود دارد.

در خصوص توانمندی‌های صنعت کشتی‌سازی استان بوشهر هم باید به این موضوع اشاره کرد که توان زیرساختی، فنی، مهندسی و نیروی انسانی متخصص در زمینه صنعت کشتی‌سازی، این استان در سطح کشور از ظرفیت بالایی برخودار است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده