تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۲۱۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با تصویب مجلس

صادرات کلیه مواد معدنی و محصولات پتروشیمی مشمول مالیات بر درآمد می‌شود

‌می‌متالز - با تصویب مجلس، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی در تمام نقاط کشور مشمول مالیات بر درآمد شده و حداقل نیم درصد از ارزش صادراتی آن‌ها به عنوان عوارض صادراتی اخذ خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز و در جریان ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (پ) ماده ۹۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی مندرج در فهرست تصویب نامه هیأت وزیران راجع به بند «ص» تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (که مجددا باید به تصویب هیات وزیران برسد) در تمام نقاط کشور مشمول مالیات بر درآمد شده و حداقل نیم درصد از ارزش صادراتی آن‌ها به عنوان عوارض صادراتی أخذ خواهد شد. میزان قطعی این عوارض سالانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کلیه منابع درآمدی موضوع این بند و نیز حقوق ورودی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید، صنعتی، معدنی و کشاورزی، با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در اختیار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور قرار می‌گیرد به نحوی که معادل ۵۰ درصد این منابع صرف افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی شود.

این معاونت موظف است گزارش عملکرد خود را هر شش ماه یک بار در اختیار مجلس شورای اسلامی و سازمان قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده