تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۲۲۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان یزد خبر داد؛

صادرات کالا‌های استان یزد به بیش از ۵۰ کشور جهان/ ثبت ۲۲۰۰ تخلف صنفی از ابتدای امسال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان یزد اعلام کرد که این استان در شش ماهه نخست امسال با افزایش صادرات روبرو بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی در این زمینه داشته است.

به گزارش می‌متالز، «محمدکاظم صادقیان» مدیرکل صمت استان یزد، با اشاره به اینکه استان یزد به‌عنوان قطب تولید و صنعت کشور، در شش ماهه نخست امسال با افزایش صادرات روبرو بوده است، گفت: بیشترین کالا‌های صادراتی استان یزد صنایع غیرفلزی بوده و کالا‌های صادراتی استان یزد به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: رونق صادرات موجب شده تا درآمد ارزی بالایی برای استان یزد حاصل شود و تراز تجاری استان نیز مثبت و روبه‌رشد باشد که این مساله نشان دهنده بهبود تولید و اقتصاد استان است.

مدیرکل صمت استان یزد همچنین تاکید کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد ارزش صادرات استان در شش ماهه اول سال از ۲۳۰ میلیون دلار گذشته است.

ثبت ۲۲۰۰ تخلف صنفی در یزد از ابتدای امسال

وی در ادامه افزود: در راستای انجام اقدامات نظارتی، طی هفت ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۶۱ هزار و ۴۱۷ فقره واحد صنفی و غیر صنفی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی خدماتی و خدمات فنی مورد بازرسی قرار گرفت.

صادقیان با بیان اینکه تعداد بازرسی‌های انجام شده نسبت به دوره مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته، گفت: تعداد تخلفات کشف شده دو هزار و ۴۹۴ فقره و تعداد پرونده‌های متشکله نیز دو هزار و ۲۴۷ مورد بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده