تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۲۲۴۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استاندار تهران بر وصول یک درصد فروش معادن برای محیط زیست تاکید کرد

‌می‌متالز - استاندار تهران در مورد یک درصد وصول فروش معادن به حساب محیط زیست، گفت: مصادیق مربوط به آسیب‌های فعالیت معادن توسط محیط زیست ارائه شود تا همکاری جهت هزینه این مبلغ صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا فخاری روز چهارشنبه در سیزدهمین جلسه شورای معادن استان تهران در مورد سلب صلاحیت معادن اظهار داشت: در شرایطی هستیم که موضوع اشتغال حائز اهمیت است و اگر مانع عمده قانونی وجود ندارد فرصت به معادن داده شود تا شرایط را فراهم کنند و استمرار فعالیت داشته باشند.

وی در مورد ساماندهی معادن شن و ماسه افزود: عمق ایجاد شده در زمین در معادن به ویژه اطراف اراضی کشاورزی نیازمند بازنگری است تا ضمن حفظ محیط زیست، وضعیت معادن ساماندهی شود.

سه کارخانه آسفالت و سنگ شکن جهت فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌های استان جانمایی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۷ شهرداری در سطح استان تهران داریم، اظهار داشت: سه کارخانه آسفالت و سنگ شکن برای شهرداری‌های استان جهت کار‌های عمرانی باید ایجاد شود.

میر محمد غراوی با اشاره به اینکه فقط شهرداری اسلامشهر، کارخانه آسفالت دارد، افزود: پراکنش سه کارخانه آسفالت و شن و ماسه باید به گونه‌ای باشد تا هم پوشانی با شهر‌های اطراف را انجام دهد تا ضمن حفظ دمای آسفالت، هزینه حمل زیاد نشود.

وی تاکید کرد: با توجه به کیفیت شن و ماسه رودخانه‌ها با رعایت ضوابط مربوطه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

در این جلسه درخواست نیروی انتظامی ناحیه شرق تهران جهت صدور اجازه برداشت مصالح مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تامین۶۰ هزار تن باقی مانده درخواست موردنظر ظرف ۴۵ روز اقدام شود.

همچنین در مورد درخواست دریافت خسارت مورد ادعای بهره بردار معدن مخلوط کوهی امین آباد مقرر شد از طریق مراجع قضایی پیگیری شود و در زمینه احیا معدن و رفع سلب صلاحیت با توجه به رای شورا مبنی عدم پرداخت حقوق دولتی میسر نیست.

درخواست اهالی شورای روستای لاسم چشمه مبنی بر مخالفت با بهره برداری معدن مخلوط کوهی شبنم فیروزکوه نیز با توجه به مجوز معدن، بهره بردار با تعامل اهالی نسبت به استمرار فعالیت معدن اقدام کند.

در مورد سلب صلاحیت سه معدن، انتزاع یک معدن و تعطیلی موقت یک معدن در دماوند به سبب وقوع سیل و مزایده اصلاح محدوده ۲ معدن با اولویت اهالی روستا نیز تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده