تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۲۲۴۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایجاد مرکز آزمایش الکترونیک ویژه معادن کرمان در دستور کار

‌می‌متالز - معاون سازمان پدافند غیرعامل:مرکز آزمایش الکترونیک ویژه معادن در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، معاون الکترونیک سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش پدافند غیرعامل در معادن در شهر سرچشمه اعلام کرد: صحت خرید تجهیزات حوزه الکترونیک در معادن استان کرمان در دستور کار است؛ و برای پیشگیری از بروز خسارت‌های ناشی از تهدیدات در حوزه ملزومات الکترونیکی در صنایع، مرکز آزمایش الکترونیک ویژه معادن کرمان راه‌اندازی می‌شود.

ذبیح‌الله حسن‌شاهی گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع بی‌صدا و اقدامات پیشگیرانه غیرمسلحانه برای مقابله با تهدید‌های انسان‌ساخت و سازمان پدافند غیرعامل شامل قرارگاه‌های الکترونیک، شیمیایی، محیط زیست و ... است.

معاون الکترونیک سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: استان کرمان ظرفیت صنعتی بالایی دارد و گل گهر سیرجان و معدن مس سرچشمه از مهمترین صنایع استان محسوب می‌شوند. یکی‌از مهمترین شاخصه‌های این معادن خرید ملزومات و وسایل الکترونیکی است که باید بر روی این وسایل اقدامات پدافندی انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان هم با اشاره به اشتغال ۱۹ هزار نفری در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، تصریح کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به عنوان مجتمع بزرگ تولیدی در کشور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی در مسائل تخصصی پدافند غیرعامل مورد توجه قرار دارد.

کریمی افزود: در این راستا در حوزه معادن دو بحث پیشگیری از تهدید ریزپرنده‌ها و صحت خرید تجهیزات حوزه الکترونیک در حوزه معادن به ویژه گل گهر سیرجان و صنعت مس سرچشمه رفسنجان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کریمی بیان کرد: تجهیزات الکترونیکی که برای معادن استان کرمان خریداری می‌شود، باید مورد آزمایش قرار گیرند و اقدامات پدافندی برای آن‌ها انجام و از لحاظ آلودگی پاک‌سازی شوند تا آسیبی به حوزه معادن استان وارد نشود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم آمادگی در برابر حوادث را با توجه به پیشرفت فناوری بسیار ضروری برشمرد و گفت: در این رابطه ساختاری متشکل از امور‌های حراست، فاوا، ایمنی و کمیته‌هایی در معاونت‌های تولیدی و پشتیبانی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تشکیل شده است.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افزود: در کنار این موضوع، واحد مدیریت بحران در مجتمع فعال شد و ساختمانی برای آن با استاندارد‌های روز دنیا در حال احداث است.

محققی با اشاره به اقدامات واحد مدیریت بحران مجتمع، بیان کرد: مشخص کردن تجهیزات حساس در مجتمع، جانمایی کارخانجات جدید، جانمایی جهت پناه‌گاه‌ها و سناریو‌هایی برای تخلیه پناهگاه‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

در این مراسم تفاهم‌نامه آموزشی بین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، دانشگاه هایتک کرمان و اداره کل پدافند غیرعامل استان کرمان منعقد ودر این مراسم از سه برنده مسابقات کتابخوانی کارکنان مجتمع با موضوع پدافند غیرعامل و اعضای کمیته پدافند غیرعامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده