تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۲۲۴۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امسال ۲۵۷ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در فارس وصول شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: ایجاد و راه اندازی واحد‌های بزرگ معدنی، صنایع معدنی و فرآوری انواع مواد معدنی از نظر معیشتی و اشتغال زایی رونق و پویایی بسیاری را در سطح استان و کشور فراهم خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی در بیست و پنجمین شورای معادن فارس با اشاره به توسعه فعالیت‌های معدن و صنایع معدنی درایجاد ارزش افزوده استان، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۷ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن درفارس وصول شده است، این درحالی است که در سال ۱۴۰۱ میزان حقوق دولتی وصول شده ۲۸۹ میلیارد تومان بوده است.

ایزدی تصریح کرد: امید است با همکاری و تعامل اعضای شورای معادن بتوان ضمن زمینه سازی توسعه، ارتقاء و پیشرفت معادن و صنایع معدنی استان نیز اقدام جدی در زمینه تولید، فرآوری و صادرات محصولات بخش معدن داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای معادن استان موظف است در چهارچوب قوانین و مصوبات شورای عالی معادن ضمن نظارت بر استخراج ماده معدنی شناسایی شده و هرگونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره برداری با رعایت ملاحظات زیست محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی، اقدامات لازم را نسبت به تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پاییندستی انجام دهد.

گفتنی است؛ دراین جلسه به استناد بند ت تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز ۲۵ درصد حقوق دولتی سهم استان‌ها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تعلق گرفت ولذا معادن در بهسازی و احداث جاده‌های معدنی نیز از طریق حقوق دولتی مشارکت خواهند کرد.

این جلسه با ۱۷ دستورکار در چهار بخش از جمله ارائه گزارش بررسی رفع ابهام جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم (مصوبه جدید شورای عالی معادن کشور) ارائه گزارش تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن (۱۵درصد وصولی حقوق دولتی معادن) بررسی بند "ت" تبصره۷قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، بررسی درخواست رفع سلب صلاحیت بهره بردار معدن، بررسی درخواست سلب صلاحیت بهره بردار و انتزاع معدن، بررسی درخواست تعطیلی موقت معادن با ارائه راهکار‌های لازم در حوزه معادن و صنایع معدنی استان تشکیل و ضمن بررسی و گفتگو درموضوعات مطرح شده نیز تصمیمات، اتخاذ و مصوبات لازم تصویب شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده