تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۲۲۴۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صنعت معدن و تجارت سبزوار:

حقوق دولتی معادن سبزوار بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد شد

‌می‌متالز - رئیس صنعت معدن و تجارت سبزوار گفت: میزان حقوق دولتی برآورد شده معادن در ۷ ماهه سال جاری، به صورت علی‌الحساب، بالغ‌بر ۱۹۶ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش می‌متالز، حسین شریعتمدار طهرانی با بیان اینکه این میزان حقوق دولتی مربوط به ۷۷ واحد معدنی است، اظهار کرد: امسال در حوزه معـدن بالغ‌بر ۳۲۶ میلیارد ریال و در حوزه صنایع معدنـی با ۲۷ جواز تأسیس بالغ‌بر ۷۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سبزوار انجام شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شـده در بخش معدن به اشتغال ۱۶ نفر و در بخـش صنایع معـدنـی به اشتغال ۷۶۲ نفـر منتج شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت سبزوار در خصوص احیا واحد‌های راکد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۳ واحـد معدنـی راکـد، در مرحله گواهـی کشف، با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد ریال با پیگیری و ورود سرمایه‌گذار احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد ۲ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۳۲۶ میلیارد ریال انجام شده است، در خصوص حقوق دولتی معادن این شهرستان، تصریح کرد: در ارتباط با تکالیف دولت به سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای پیگیری حقوق دولتی معادن، میزان وصولی حقوق دولتی قطعی شده در سال ۱۴۰۱، برای معادن حوزه غرب خراسان بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد و ابلاغ شده است.

شریعتمدار طهرانی در همین خصوص این رقم را برای سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۷۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان حقوق دولتی برآورد شده در ۷ ماهه سال جاری، به صورت علی‌الحساب، بالغ‌بر ۱۹۶ میلیارد ریال از ۷۷ واحد معدنی بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده