تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۲
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۳۱۸۷۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان مرکزی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکری از وصول ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی جودکی، با اشاره به رتبه‌ای معدنی استان مرکزی، اظهار داشت: استان مرکزی جزو رتبه‌های معدنی کشور است، در سنگ‌های تزئینی به ویژه در سنگ تراورتن در ذخائر رتبه چهارم و در تولید رتبه نخست کشور را دارا است.

وی افزود: استان مرکزی در حوزه مس نیز وضعیت بسیار مناسبی دارد، معادن مس فعالی وجود دارد که فعالیت می‌کنند، همچنین معادن مسی که به تازگی پروانه اکتشاف گرفتند کار‌های اکتشاف آن‌ها در حال انجام است و به‌زودی وارد چرخه تولید می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکری تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه طلا ظرفیت‌های خوبی دارد و یکی از خالص‌ترین طلا‌ها را تولید می‌کند، همچنین در سرب و روی ظرفیت استان بسیار مناسب است و در حوزه سنگ آهن بخش عمده‌ای از مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن و فولاد مبارکه را تامین می‌کند.

جودکی عنوان کرد: در مقطع پنج ماهه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شده است که به حساب خزانه واریز شد همچنین برای معادنی که از آن‌ها به هر دلیلی بهره‌برداری صورت نمی‌گرفت مزایده برگزار شد و طرح نخست مزایده انجام گرفت، شرکت کنندگان از معادن بازدید و در مزایده شرکت داشتند و برنده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست این طرح که نتایج آن تا ماه‌های آینده مشخص می‌شود حدود ۸۰ معدن به چرخه تولید برمی‌گردند و مجدد تولید خود را آغاز می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده