تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۳۲۲۵۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید وزیر اقتصاد از کارخانه طلای زرکوه قروه

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد در جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به کردستان امروز جمعه از کارخانه طلای زرکوه شهرستان قروه بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، اواخر سال ۷۹ بر اساس موافقت‌نامه وزارت معادن و فلزات وقت و شرکت ریوتینتو که در ۱۸ اکتبر سال ۲۰۰۰ به امضا رسید، شرکت معدنی زرکوه متشکل از شرکت خدمات اکتشافی و شرکت ریوتینتو عملیات اکتشاف حین استخراج را به منظور اکتشاف طلا آغاز کردند.

عملیات اکتشاف تا سال ۱۳۸۴ به طول انجامید و منجر به کشف کانسار طلای ساریگونی شد و در سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

این معدن در حد فاصل سه روستای داشکسن، بهارلو و نیبند در کوهی بنام ساریگونی قرار دارد و گفته می‌شود برای حدود یک هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

ممانعت از حضور خبرنگاران

در بازدید وزیر اقتصاد از معدن طلای زرکوه مجموعه حراست این شرکت اجازه حضور خبرنگاران رسانه‌های رسمی از جمله صداوسیما و ایرنا را نداد و به این افراد که رسالت آن‌ها اطلاع رسانی به مردم است بی احترامی کردند و مانع پوشش تصویری از این رویداد شدند.

برای مجموعه‌ای که سرمایه گذاری خارجی دارد و بی شک از آخرین فناوری‌های روز دنیا در بخش‌های مختلف به ویژه دوربین‌های مداربسته برخوردار است سخت‌گیری و بی‌حرمتی به جمعی از حاضرانی که دعوت شده از سوی نهاد‌های دولتی بودند، شایسته نیست.

چنین واحد‌هایی از امکانات استان کردستان و حمایت‌های دولتی بهره‌مند هستند لذا توجیه نبودن نیرو‌های حراستی آن‌ها در برخورد محترمانه با اقشار مختلف به ویژه اهالی رسانه جای گله مندی دارد و امید می‌رود مدیران این واحد نسبت به آموزش نیروهایشان در برخورد با مراجعه کنندگان اهتمام بیشتری داشته باشند.

بی شک هر زمان که واحد‌های تولیدی با مشکلاتی مواجه بودند و نیاز بوده اطلاع رسانی شود تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد اهالی رسانه در صف نخست انتشار اخبار موانع پیش روی تولید آن‌ها بوده و هستند چرا که این از وظایف آن‌ها است و جای بسی تاسف است که در زمانی که تولید واحدی بخوبی در جریان است و می‌تواند انعکاس آن در جامعه امید آفرین باشد عده‌ای مانع از آن شوند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفر‌های استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون از جمله برنامه‌های دکتر رئیسی بود.

دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله دیگر برنامه‌های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده