تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۲۳۰۱۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

افزایش ۳ برابری تولید قطعه‌های انتقال مذاب در چهارمحال و بختیاری/ ایران در زمره پنج کشور تولیدکننده قطعات نسوز

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که تولید قطعه‌های انتقال مذاب در این استان، افزایش ۳ برابری داشته است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بزرگترین کارخانه تولید آجرنسوز کشور در چهارمحال و بختیاری با تامین مواد نسوز صنایع فولادی نقش موثری در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

وی افزود: هم‌اکنون استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد از استان‌های تولید کننده آجر نسوز در کشور هستند که موجب خودکفایی ایران در تولید این محصول شده‌اند.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایران در زمره پنج کشور تولیدکننده قطعات نسوز قرار دارد، خاطرنشان کرد: کارخانه آجر نسوز سفیددشت در چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید این محصول را در کشور و خاورمیانه دارد.

در ادامه، فرهی مدیرعامل شرکت دیرگداز زاگرس سفیددشت هم گفت: امسال ۳۵ هزار قطعه مورد نیاز کارخانه‌های فولادی در این واحد صنعتی تولید شده است و ۸۰ هزار قطعه دیگر هم در دست تولید قرار دارد.

وی در ادامه افزود: با فعالیت این کارخانه، واردات این قطعات از آلمان و اتریش تا ۹۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت دیرگداز زاگرس سفیددشت در ادامه تاکید کرد: با فعالیت کارخانه دیرگداز‌های ویژه زاگرس، ایران در زمره پنج کشور تولید کننده در زمینه قطعات ویژه نسوز قرار گرفت.

فرهی همچنین گفت: در ساخت این قطعات از ترکیبات آلومینا-کربن، زیرکونیا کربن و منیزیا - کربن استفاده می‌شود که نیاز‌های مختلف مشتریان را مانند کاهش میزان گرفتگی، مقاومت برابر خوردگی، عمر بالا و کاهش حوادث پوشش می‌دهد.

گفتنی است، مقاومت به شوک‌های حرارتی، سوزندگی آتش و خوردگی شیمیایی از مهمترین ویژگی‌های آجر‌های نسوز با کیفیت و استاندارد است؛ کیفیت آجر‌های نسوز سفیددشت در مقایسه با کشور‌های اروپایی و ژاپن برابری کند.

کارخانه آجر نسوز مهرگداز در شهرک صنعتی سفیددشت به فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری با تولید انواع فرآورده‌های نسوز از ۱۷ سال پیش وارد بازار داخلی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده