تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۲۳۳۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارجاع آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده به کارگروه تخصصی در دولت

‌می‌متالز - سخنگوی دولت از ارجاع آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده به کارگروه تخصصی در دولت خبر داد و گفت: باید هم‌زمان دو بحث مورد توجه قرار گیرد؛ اول اینکه نیاز‌های بازار خودرو تأمین شود و مساله دوم اینکه ارز مصرفی در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، علی بهادری جهرمی با اشاره به وضعیت اجرای آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده گفت: در مورد آیین‌نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۱۱ موضوع قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو که مربوط به واردات خودرو‌های کارکرده است.

وی افزود: در جلسه دولت در ذیل هر دو این مباحث نکاتی را بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوطه مطرح کردند. در نهایت قرار شد این آئین‌نامه به کارگروهی ارجاع شود تا ضمن جمع‌بندی تمامی نکات و نقطه‌نظرها، امکان واردات خودرو بدون ایجاد رانت و فساد برای مردم فراهم شود و هم‌زمان اثر منفی در بازار ارز نداشته باشد که مجدد موجب افزایش قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی و ایجاد تورم شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این آیین‌نامه هم‌اکنون در کارگروه مربوطه در دست بررسی و کار کارشناسی بر روی اجزای مختلف آن است تا نهایی شود و بتواند در دستور کار جلسات هیات دولت قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده