تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۱۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۳۲۳۷۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست کمیته هم اندیشی بهره وری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی مطرح شد:

خلوصی: افزایش بهره‌وری در زنجیره محصولات، سیاست ایمیدرو است/ ارایه ۷ راهکار ایمیدرو برای ارتقای بهره‌وری بخش معدن

‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو اجرای برنامه‌های مرتبط با افزایش بهره‌وری در زنجیره ارزش محصولات بخش معدن را سیاست‌گذاری کرده است و جلسات هم‌اندیشی با شرکت‌ها در این زمینه برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سمیه خلوصی روز دوشنبه ۲۲ آبان، در نشست کمیته هم اندیشی بهره‌وری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی که در محل ایمیدرو برگزار شد، افزود: این سازمان اجرای طرح‌های توسعه‌ای را مود توجه قرار داده، اما در برخی زنجیره‌های ارزش همچون فلزات اساسی؛ متمرکز بر تدوین عوامل موثر در افزایش بهره‌وری، هستیم.

خلوصی: افزایش بهره‌وری در زنجیره محصولات، سیاست ایمیدرو است/ ارایه ۷ راهکار ایمیدرو برای ارتقای بهره‌وری بخش معدن

وی گفت: در این نشست به دنبال هم‌اندیشی در خصوص جهت‌گیری‌های پنج ساله کشور در بخش صنعت و معدن هستیم که به کدام سمت می‌رود و ایمیدرو به منظور افزایش بهره‌وری دارای چه استراتژی‌هایی است.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو افزود: در حوزه معدن و صنایع معدنی ظرفیت‌های بسیاری ایجاد شده است و باید سمت ایجاد ثروت پایدار متناسب با شرایط و ظرفیت‌های نصب شده حرکت کنیم.

خلوصی: افزایش بهره وری در زنجیره محصولات، سیاست ایمیدرو است/ ارایه 7 راهکار ایمیدرو برای ارتقای بهره وری بخش معدن

تعریف پروژه در جهت بهبود شاخص‌ها

خلوصی اظهار داشت: باید رشد بهره‌وری را به عنوان یک راهبرد کلیدی دنبال کنیم. بدیهی است که باید به صورت شاخص محور به اجرای برنامه‌ها بپردازیم، شاخص‌ها را اندازه‌گیری کرده و در جهت بهبود شاخص‌ها؛ پروژه تعریف کنیم.

برنامه‌های ارتقای شاخص‌های بهره‌وری

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در تعریف برنامه‌های ارتقای شاخص‌های بهره‌وری معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، عنوان کرد: کاهش آب مصرفی بخش صنعت و معدن، برنامه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، استحصال درصدی از محتوای ماده معدنی موجود در باطله معادن و کارخانه‌های فرآوری و کاهش ضایعات تولید؛ از جمله عوامل اثرگذار در ارتقای بهره‌وری است.

خلوصی ادامه داد: همچنین سهم محصولات با فناوری متوسط به بالا از تولید محصولات معدن و صنایع معدنی، کاهش قیمت تمام‌شده محصولات و افزایش نسبت تولید به ظرفیت اسمی شرکت، از دیگر مسائل مورد توجه در اجرای برنامه‌های حوزه افزایش بهره‌وری معدن و صنایع معدنی است.

این جلسه که در محل ایمیدرو برگزار شد؛ نمایندگان شرکت‌های معدن و صنایع معدنی حضور داشتند و نظرات خود را در خصوص موارد مرتبط با افزایش بهره‌وری بیان کردند که پس از تبادل نظر مقرر شد همسو با این مهم، فرآیند افزایش و بهبود بهره‌وری به صورت مستمر عملیاتی شود.

خلوصی: افزایش بهره وری در زنجیره محصولات، سیاست ایمیدرو است/ ارایه 7 راهکار ایمیدرو برای ارتقای بهره وری بخش معدن

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده