تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۳۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه در واکنش به برخی شبهات رسانه‌ای درباره مخالفت مجلس با راهکار دولت برای حذف فرار مالیاتی:

مجلس به هیچ وجه با راهکار دولت برای حذف فرار مالیاتی در برنامه هفتم مخالفت نکرده است/ به دولت تکلیف کردیم تا لایحه بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی را به مجلس بیاورد/مجلس مانع فشار مالیاتی بر مردم و مؤدیان شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت:مجلس به هیچ وجه با راهکار دولت برای حذف فرار مالیاتی در برنامه هفتم مخالفت نکرده است.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه، با اشاره به برخی شبهات رسانه‌ای درباره مخالفت مجلس با راهکار دولت برای حذف فرار مالیاتی در برنامه هفتم و اینکه این مالیات‌ها نباید در استان‌ها هزینه شود، گفت: در لایحه دولت یک بند تشویقی برای ادارات مالیاتی لحاظ شده بود تا این ادارت تلاش کنند تا میزان اخذ مالیات را نسبت به سال گذشته افزایش دهند. همچنین ما در حال حاضر هم قوانینی در این بخش داریم که تأکید دارد اگر استانی میزان وصول مالیاتی اش بیش از آن میزان مقرر در بودجه و پیش بینی صورت گرفته باشد، آن بخش به خود استان مربوطه باز گردد.

وی تأکید کرد: در بندی که دولت در لایحه آورده بود این نگرانی وجود داشت که ادارت امور مالیاتی برای دریافت مباحث تشویقی در زمینه وصول بیش از ۴۰ درصد مالیات‌ها نسبت به سال گذشته، بار زیادی را بر دوش استان‌ها و مؤدیان مالیاتی و مردم بیاورند که مجلس با این موضوع مخالفت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره شبهات رسانه‌ای پیرو مخالفت مجلس با راهکار دولت برای حذف فرار مالیاتی در برنامه هفتم گفت: چنین چیزی صحت ندارد. دولت در لایحه برنامه، پیرو بندی برای سقف معافیت‌های مالیاتی و بخشودگی عددی را تعیین کرده بود لذا به جهتی اینکه اصولاً عدد و رقم در برنامه لحاظ نمی‌شود ما این موضوع را حذف کردیم البته ما در انتهای همین بند آوردیم که دولت باید لایحه جامعی را برای تعیین تکلیف بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی به مجلس بیاورد.

وی تأکید کرد: بنابراین مجلس به هیچ وجه با راهکار دولت برای حذف فرار مالیاتی در برنامه هفتم مخالفت نکرده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای مجلس (خانه ملت)

عناوین برگزیده