تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۲۲۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ١٨ میلیارد دلاری از مناطق تجاری و ویژه

‌می‌متالز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس گفت: حدود ۱۸ میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی در منطق آزاد تجاری و ویژه صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد، اظهار کرد:این رویداد بسیار مهم و راهبردی است، مفتخریم که در منطقه آزاد کیش میزبان ۸۰ درصد متولیان اقتصاد کشور هستیم.

او افزود: اقتصاد مقاومتی دو رکن بسیار مهم تولید ملی و جهاد اقتصادی دارد، تولید بسیار مهم است در داخل کشور خلق درامد مالیاتی، ایجاد اشتغال رفاه و ... می‌کند و در عرصه جهانی نیز موجب قدرت در عرصه اقتصاد می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزادگفت: اقسام سرمایه را می‌توان به واسطه ملیت، انتفاع، مالکیت، روش، زمان تقسیم کرد که مجموع آن‌ها به ۲۴۳ نوع می‌رسد که اقتضائات خاص خود را دارد.

عبدالملکی بیان کرد: حدود ۱۸ میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی در منطق آزاد تجاری و ویژه صورت می‌گیرد.

او افزود: اشکالاتی به منطاق آزاد و ویژه وارد بود که عمده آن‌ها اعم از قاچاق، سکوی واردات، فرار مالیاتی و اصلاح فرآیند ثبت شرکت‌ها رفع شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: برنامه‌هایی را در حوزه‌های بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد، طرح بسته‌های سرمایه گذاری به ارزش ۶۴۸ همت در نظر گرفته شده است.

او گفت: ایران به سبب مسائلی، چون پایین بودن هزینه‌های تولید، زیرساخت‌های مطلوب، دسترسی به بازار از شرایط مطلوبی بر سرمایه گذاری خوردار است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پایان بیان کرد: همچنین مناطق آزاد ویژه و آزاد در ایران به سبب سهولت کسب و کار و معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه گذاری بسیار مهم است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده