تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۴۸
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۲۳۹۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بازدید دو مدیر وزارت صمت و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

در کنار صنعت مس هستیم

می متالز - مدیران کل دفتر بهره‌برداری و صنایع مواد پیشرفته وزارت صمت به‌همراه رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، چهارشنبه ۲۴ آبان از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مدیرکل دفتر بهره‌برداری و مدیرکل صنایع مواد پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، به‌همراه معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمان و هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان، از معدن و خط تولید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کرده و در جریان روند تولید مس در مجتمع قرار گرفتند.

قبل از این بازدید، نشستی با حضور مهندس حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و مهندس فاضلی معاون بهره‌برداری مجتمع با این مدیران برگزار شد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این نشست با اشاره به طرح‌های توسعه صنعت مس، از رویکرد افزایش ظرفیت تولید در مجتمع گفت.

مهندس حسین محققی اظهار کرد: در این راستا، با توجه به ذخایر بالا در معدن شماره۲ به ۱۲۰میلیون باطله‌برداری نیاز داریم و برداشت این حجم باطله نیازمند فضای لازم است؛ پس باید بتوانیم محدوده بهره‌برداری مجتمع را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که مجتمع مس سرچشمه یک مجموعه در سطح جهانی است، باید با نگاه گسترده‌تری به مسائل آن پرداخته شود.

در این نشست، مدیران کل دفتر بهره‌برداری و صنایع مواد پیشرفته وزارت صمت با ابراز خرسندی از بازدید از مجتمع مس سرچشمه به‌عنوان پیشگام صنعت مس کشور، بر پیگیری برای رفع مسائل طرح‌های توسعه مجتمع قول مساعد دادند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و عضو شورای عالی معادن نیز گفت: مقرر شد براساس درخواست‌هایی که مدیران مجتمع از شورای عالی معادن دارند، مستندات و نقشه و مشخصات کامل شود، در وزارتخانه کار کارشناسی آن تکمیل شود و در شورای عالی معادن مطرح شود و ما هم با نظر مثبت و در جهت حل مسائل کمک خواهیم کرد.

دکتر رضا بستامی مجتمع مس سرچشمه را یکی از برند‌های تولید مس در منطقه دانست و اضافه کرد: هر کمکی از ما به‌عنوان نظام مهندسی معدن که بازوی اجرایی فنی و نظارتی دولت هستیم بربیاید در کنار صنعت مس هستیم.

در کنار صنعت مس هستیم

در کنار صنعت مس هستیم

در کنار صنعت مس هستیم

در کنار صنعت مس هستیم

در کنار صنعت مس هستیم

در کنار صنعت مس هستیم

در کنار صنعت مس هستیم

در کنار صنعت مس هستیم

منبع: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده