تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۲۴۰۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۰ میلیارد تن ذخیره معدنی آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان است

‌می‌متالز - معاون استاندار کرمان گفت: ۱۰ میلیارد تن ذخیره معدنی برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان داریم که کرومیت، مس و آهن از مواد معدنی آماده سرمایه‌گذاری در استان است.

به گزارش می‌متالز، امیر حسن‌زاده ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با بیان اینکه توسعه صادرات از برنامه‌های جدی استان است، اظهار داشت: دولت نیز از ما خواسته تا توسعه صادراتی در استان را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه کشور‌های هدف صادراتی شناسایی شده و یکی از این کشور‌ها پاکستان است که در همسایگی ما قرار دارد که امکان ویژه از این جهت است، گفت: شرکت‌های صادراتی را باید پای کار آورد و محصولات صادراتی استان کرمان به‌ویژه در حوزه کشاورزی جنوب باید به بازار‌های هدف معرفی شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ارز نهاده‌های دامی، ارز نیمایی است، بیان کرد: شاید شرکت‌های خصوصی استقبالی برای این ارز نداشته باشند، اما باید شرکت‌های دولتی صادراتی را پای کار آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان باید تولید صادرات محور داشته باشند، افزود: در این راستا باید اطلاعات لازم نیز به کشاورزان داده شود.

وی با اشاره به اینکه بازار صادراتی قطر در حوزه کشاورزی خوب است و باید محصولات استان را به این بازار نیز معرفی کرد، ادامه داد: از کشور‌های مختلف و حتی ایتالیا هم برای سرمایه‌گذاری در معادن استان کرمان مراجعه داشتیم و سرمایه‌گذاران خارجی به استان کرمان سفر کردند.

حسن‌زاده با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی با پروانه برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان داریم، گفت: کرومیت، مس و آهن از مواد معدنی آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان است.

وی افزود: نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشور‌های مختلف فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان کرمان برای سرمایه‌گذاری و همچنین معرفی محصولات صادراتی است که باید در آن‌ها شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده