تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۸۰۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز به کار نمایندگی نظام مهندسی معدنِ جنوب کرمان؛ بزودی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز به کار نمایندگی نظام مهندسی معدن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در نشست هم اندیشی با رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمان در این باره گفت: ایجاد نمایندگی در جنوب کرمان می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، تسهیل و تسریع در کار بهره‌برداران معادن، زمینه رشد و توسعه را فراهم کند.

مسلم مروجی فرد با برشمردن مزیت‌های دسترسی آسان فعالان حوزه معدن به زیرساخت‌های تعریف شده اظهار کرد: فراهم کردن زمینه بازدید از ظرفیت‌های منطقه در راستای بهره‌برداری هر چه سریعتر از پنهه‌های معدنی می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار مفید واقع شود که با همکاری نظام مهندسی معدن این مهم به عنوان حامی فعالان حوزه معدن در کنار سازمان صمت در تسریع روند کار نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.

وی علت نبود عضویت فعالان حوزه معدن جنوب کرمان در نظام مهندسی معدن استان را بُعد مسافت اعلام کرد و افزود: جنوب استان دارای دانش آموختگان زیادی در رشته‌های معدن و زمین شناسی است که متاسفانه برخی از آنان به علت فاصله با مرکز استان، چندان رغبتی برای عضویت در نظام مهندسی از خود نشان نداده‌اند که ایجاد نمایندگی می‌تواند این مشکل را رفع کند

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با ابراز خرسندی از همکاری نظام مهندسی معدن استان کرمان گفت: ایجاد نمایندگی نظام مهندسی در جنوب کرمان می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، تسهیل و تسریع در کار بهره‌برداران معادن، زمینه رشد و توسعه جنوب استان را فراهم نموده و باعث ایجاد تحولی در منطقه خواهد شد.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به توسعه و پیشرفت جنوب استان در حوزه معدن گفت: با پیگیری‌های متعدد به زودی نمایندگی نظام مهندسی معدن در جنوب کرمان افتتاح خواهد شد.

مروجی فرد از فراهم بودن فضا و امکانات لازم برای آموزش‌های مورد نیاز و ایجاد بستر مناسب برای بازدید از معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان خبر داد و گفت: استقرار نظام مهندسی معدن فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح علمی اعضای نظام مهندسی است که سازمان صمت در همه ابعاد علمی، آموزشی و ... برای تقویت نظام مهندسی و اعضای آن، آماده همکاری و حمایت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده