تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۱۸۱۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

‌نمی‌توان چین را از زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی حذف کرد

‌می‌متالز - مقامات آمریکایی اخیرا اظهار داشتند که نمی‌توان چین را از زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی حذف نمود، حتی در شرایطی که واشنگتن به دنبال تنوع بخشیدن به منابع مواد اولیه مورد نیاز صنایع گوناگون از باتری‌های خودرو‌های الکتریکی گرفته تا صفحات خورشیدی باشد. معاون وزیر رشد اقتصادی و محیط زیست آمریکا، در یک نشست توجیهی در نیویورک گفت: این امر جهت گیری نسبت به چین نیست و امریکا از همکاری با چین در این زمینه راضی است و در حال حاضر بسیاری از مواد معدنی را از شرکت‌های چینی خریداری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، مساله در مورد تنوع بخشیدن به منابع تامین است. نقش کلیدی چین در فرآوری مواد معدنی خام به این معنی است که این کشور به عنوان یک شریک کلیدی امریکا باقی خواهد ماند، به ویژه به این دلیل که این مواد معدنی جزء مهمی از باتری‌هایی هستند که وسایل نقلیه برقی را تامین می‌کنند.

استفاده گسترده‌تر از خودرو‌های برقی یکی از اصول اصلی تلاش‌های دولت برای مقابله با تغییرات آب و هوا است. جهان به مشارکت چین نیاز دارد و تصویر گسترده‌تر مسئله تغییرات آب و هوایی است، و بدون کمک چین بحران آب و هوا را نمی‌توان حل نمود.

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان و شریک تجاری بزرگ امریکاست. امریکایی‌ها نیز اظهار داشتند که به همکاری با آن‌ها ادامه خواهیم داد، در حالی که منافع خود را دنبال می‌کنیم و از شرکت‌های خود محافظت می‌کنیم و زمانی که احساس می‌کنیم باید مورد انتقاد قرار گیرند از آن‌ها انتقاد خواهیم کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده