تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۲
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۲۴۰۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانک مرکزی اروپا:

اقتصاد جهان در حال تکه‌تکه‌شدن است

‌می‌متالز - رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) روز جمعه طی اظهاراتی هشدار داد که تنش‌های فزاینده ژئوپولیتیک می‌تواند روند "جهانی‌زدایی" اقتصاد جهان را تسریع کند که پیامد‌های آن می‌تواند به همه کشور‌ها آسیب بزند.

به گزارش می‌متالز، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) روز جمعه طی اظهاراتی هشدار داد که تنش‌های فزآینده ژئوپولیتیک می‌تواند روند "جهانی‌زدایی" اقتصاد جهان را تسریع کند که پیامد‌های آن می‌تواند به همه کشور‌ها آسیب بزند.

به‌گفته لاگارد؛ اروپا اکنون در یک مقطع حساس قرار دارد و با یک سری مشکلات مشترک از جمله "جهانی‌زدایی" و "کربن‌زدایی" مواجه است.

رئیس بانک مرکزی اروپا در کنگره بانکداری اروپا گفت: نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد اقتصاد جهانی در حال تکه‌تکه شدن به بلوک‌های رقیب است.

لاگارد در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در قاره اروپا هشدار داد کاهش جمعیت در سن کار در این قاره از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

وی گفت: با ظاهر شدن موانع تجاری جدید، ما نیاز به ارزیابی مجدد زنجیره‌های تأمین و سرمایه‌گذاری در آن زنجیره‌هایی داریم که امن‌تر، کارآمدتر و نزدیک‌تر به خانه باشند. با افزایش سن جوامع، ما نیاز به استفاده از فناوری‌های جدید خواهیم داشت تا بتوانیم با کارگران کمتر محصول بیشتری تولید کنیم.

به‌گفته لاگارد؛ دولت‌ها در زمان حاضر بالاترین سطح بدهی‌ها را از زمان جنگ جهانی دوم دارند، و بودجه بازسازی اقتصاد اروپا در سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد.

هشدار لاگارد به‌دنبال گزارش‌های قبلی بانک مرکزی اروپا درباره اقتصاد جهانی که در حال گذراندن دوره‌ای از "تغییر و دگرگونی" است، می‌آید.

به‌گفته بانک مرکزی اروپا، یک جهان تکه‌تکه به‌معنای شرایط بدتر تورمی و عدم اطمینان مالی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده