تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۲۵۰۹۰
وزیر صمت در نشست مسوولین بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور:

تمام زیرساخت‌ها برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل وجود دارد

‌می‌متالز - وزیر صمت عنوان کرد: به عنوان کسی که در بخش‌های مختلف نیروگاهی و تأمین برق سال‌ها فعالیت داشته است می‌گوییم که در هیچ کجای منطقه زیرساخت‌های برقی به اندازه کشور ما وجود ندارد، بنابراین معتقدیم تمامی زیرساخت‌های لازم برای برقی‌سازی ناوگان عمومی و خصوصی حمل و نقل وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح روز جمعه با حضور در نشست مسوولین بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور به مناسبت سالروز تاسیس شجره طیبه بسیج ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم سفاک صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، تأسیس شجره طیبه بسیج را از ابتکارات ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع با نشاط جوانان بسیج دانشجویی، شفافیت، روشنگری و جهاد تبیین مد نظر رهبری معظم انقلاب را از وظایف مهم مسوولان و کارگزاران دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف دانست و بر ضرورت پاسخگویی صریح به مطالبه‌گری آحاد جامعه تاکید کرد.

وزیر صمت در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در خصوص تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، تفکیک وزارت صمت و واردات خودروی کارکرده عنوان کرد:

تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در مرحله بررسی قوه قضاییه است و موضوع می‌بایست از مبادی مربوط به قوه قضاییه پیگیری شود؛ با نظر مخالف شما دانشجویان بسیجی در خصوص موضوع تفکیک وزارت صمت موافقم و این نظر را در جلسات و مکاتبات رسمی عنوان نموده‌ام. در خصوص واردات روزی که وارد وزارتخانه شدیم بلافاصله پس از ابلاغ قانون نسبت به تهیه آیین‌نامه اقدام کرده و تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا اساسا موضوع خودرو از حوزه دغدغه‌های فردی و اجتماعی مردم عزیز خارج شود و با حرکت به سمت ایجاد تراز و تعادل عرضه و تقاضا، همچون چند ماه گذشته شاهد کاهش التهابات و تلاطم‌های این حوزه باشیم. نکته مهم در این رابطه نگرانی‌ها در خصوص امکان ایجاد اثرات منفی ارزی بوده که با اتخاذ تدابیر مناسب در تلاش برای رفع موانع و تسریع در واردات همزمان با تقویت تولید داخلی و حرکت به سمت برقی‌سازی ناوگان هستیم.

علی آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه معدن طزره با ارائه گزارشی از بازدید میدانی صورت گرفته در ساعات اول این حادثه، تصریح کرد: با وجود اینکه معدن طزره از مجموعه معادن تحت مسوولیت وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی می‌باشد به عنوان ناظر و مطالبه‌گر در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوع ورود کرده و در بازدید صورت گرفته کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مختلف تشکیل شد و از جنبه‌های مختلف گزارش‌های گوناگون تهیه و در فرایند رسیدگی و بررسی کارشناسی و تخصصی قرار دارد.

وی در ادامه پاسخ به سوالات دانشجویان بسیجی حاضر در این نشست اظهار داشت: به عنوان کسی که در بخش‌های مختلف نیروگاهی و تأمین برق سال‌ها فعالیت داشته است میگوییم که در هیچ کجای منطقه زیرساخت‌های برقی به اندازه کشور ما وجود ندارد، بنایراین معتقدیم تمامی زیرساخت‌ها برای برقی‌سازی ناوگان عمومی و خصوصی حمل و نقل وجود دارد.

وی با تشریح نحوه عملکرد خودرو‌های برقی و مزیت‌هایی که در حوزه‌های زیست‌محیطی و اقتصادی دارند گفت: دنیا با سرعت به سمت برقی شدن رفته و برای مثال در چین صددرصد خودرو‌های عمومی و ٣٥ درصد خودرو‌های شخصی برقی شده‌اند و اثرات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به جا گذاشته‌اند.

وزیر صمت به موضوع مشکلات ایجاد شده در حوزه لاستیک اشاره کرد و افزود: موجودی لاستیک بازار با اصلاح تعرفه و اصلاح قیمت‌های تولید داخل به سمت تعدیل و تنظیم بازار پیش می‌رود و روند اصلاح ناترازی‌ها در عرضه و تقاضا به سرعت در حال انجام است.

علی آبادی گفت: از اساس به قیمت‌گذاری دستوری اعتقادی نداریم و می‌بایست با حذف تمامی انحصار‌ها به سمت بازار تجارت کامل پیش رفته و قیمت‌گذاری دستوری را برای همیشه از بین ببریم.

علی آبادی در پاسخ به سوال یکی دیگر از حاضرین در این جلسه مبنی بر عدم تقابل با خام فروشی گفت: معضل خام فروشی در بخش‌های مختلف یکی از مهمترین گرفتاری‌ها و گلوگاه‌های کشور است که برای تقابل با آن برنامه داشته و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده