تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۲۵۴۳۲
سرویس خبر : انرژی

برخی کشور‌ها به ما گاز نمی‌فروشند/ همچنان وارد کننده بنزین و گازیم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه به دلایل تحریمی نمی‌توانیم میزان واردات گاز و بنزین را اعلام کنیم، گفت که همچنان میزان قابل توجهی بنزین وارد می‌کنیم و برخی کشور‌ها به ما گاز نمی‌فروشند که این یک مشکلات جدی برای کشور است.

به گزارش می‌متالز، ایران سال‌هاست با چالش ناترازی انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، مجید ناصری نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس ادعای رفع ناترازی در تولید و مصرف گاز و بنزین کشور را رد کرد و گفت: قطعا با کمبود گاز و بنزین در کشور مواجهیم.

نماینده چهار دوره مردم شادگان در مجلس در پاسخ به اینکه میزان تولید و واردات بنزین کشور چه میزان است؟ بیان کرد: نمی‌توانیم بنا به دلایل تحریمی میزان واردات بنزین را مشخصا اعلام کنیم، اما آنچه مسلم است اینکه به دلیل مصرف بالا و ناهمخوانی در میزان تولید، همچنان وارد کننده بنزین هستیم.

ناصری نژاد با اشاره به یکی از مشکلات تامین گاز کشور تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه واردات گاز با آن مواجه هستیم این است که برخی کشور‌ها به ما گاز نمی‌فروشند. اگر به جایی برسیم که میزان تولید و مصرفمان سربه سر شود و با مشکل و کمبود و ناترازی مواجه نشویم اقدام بزرگی است.

بیشتر بخوانید: لغو تحریم‌ها چین را دوباره مشتری نفت ونزوئلا کرد
او افزود:، اما قطعا در حال حاضر با چنین شرایطی مواجه نیستیم و همچنان وارد کننده گاز و بنزین محسوب می‌شویم.

این عضو کمیسیون انرژی واردات سالانه بنزین و گاز کشور را میزان قابل توجهی توصیف کرد و تاکید کرد که هنوز به مرحله رفع ناترازی در این خصوص نرسیده‌ایم.

منبع: انرژی پرس

عناوین برگزیده