تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۲۵۶۱۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سایپا قیمت پراید وانت را افزایش داد

‌می‌متالز - گروه خودروسازی سایپا در آذرماه ۱۴۰۲، قیمت پراید وانت را به میزان ۲۰ میلیون تومان افزایش داد.

به گزارش می‌متالز، براساس ابلاغیه‌ای که این خودروساز به نمایندگی‌هایش ارسال کرده است، اکنون سایپا ۱۵۱ یا همان پراید وانت با قیمت ۲۵۹ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. تا پیش‌از این، قیمت سایپا ۱۵۱ معادل ۲۳۹ میلیون تومان بود.

البته باید خاطرنشان کرد که این قیمت مربوط به سایپا ۱۵۱ با کفی اتاق بار یا لاینر است. این خودرو هم‌اکنون در بازار آزاد با قیمت ۲۷۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ بنابراین اقدام سایپا قدمی برای نزدیکی نرخ بازار و کارخانه وانت پراید محسوب خواهد شد.

تغییرات قیمت وانت پراید در آذرماه ۱۴۰۲:

پراید وانت یا سایپا ۱۵۱، ارزان‌ترین خودروی تجاری بازار ایران به شمار می‌آید. همچنین این خودرو تنها بازمانده خانواده پراید است که همچنان به تولید می‌رسد. قیمت‌گذاری خودرو‌های تجاری نیاز به دخالت شورای رقابت ندارد و بنابراین خودروسازان می‌توانند هر زمان که بخواهند، بهای خودرو‌های تجاری را افزایش دهند. همچنین رویه فروش این خودرو‌ها جدا از خودرو‌های سواری در جریان است. درنتیجه خودروساز می‌تواند هر تعداد خودرو تجاری را که می‌خواهد، به قیمت مطلوب خود بفروشد. مشتریان نیز بدون محدودیت قادر به خرید این خودرو‌ها هستند. علاوه‌براین، امکان عرضه خودرو‌های تجاری در بورس کالا وجود دارد، درحالی‌که خودرو‌های سواری قابلیت عرضه در بورس کالا را ندارند.

پراید وانت همانند نسخه‌های سدان این خودرو، به موتور چهارسیلندر هشت سوپاپ ۱.۳ لیتری مجهز است که سایپا آن را M۱۳ می‌نامد. این پیشرانه حداکثر ۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. وزن سایپا ۱۵۱ نیز ۹۰۰ کیلوگرم است که تفاوتی با نسخه سدان این خودرو ندارد. تولید سایپا ۱۵۱ از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و به‌نظر می‌رسد که سال ۱۴۰۳، واپسین دوره تولید این خودرو خواهد بود. سایپا اخیراً وانت پراید را به آپشن دی‌لایت و چراغ پوزیشن لایت مجهز کرده است که آن را سایپا ۱۵۱ تیپ DA می‌نامد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده