تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۲۵۸۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در همایش اقتدار بسیجیان فولاد مبارکه:

روحیه بسیجی عامل همه موفقیت‌های کشور است/ تفکر بسیجی در فولاد مبارکه مایه افتخار است

می متالز - جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: روحیه بسیجی عامل همه موفقیت‌های کشور است و این امر در فولاد مبارکه در حوزه تامین تجهیزات، خودتامینی و اشتغال‌زایی به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سرتیپ پاسدار حسین نجات در همایش اقتدار بسیجیان فولاد مبارکه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره فرماندهان سلحشور استان اصفهان و شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای دفاع مقدس و شهدای فولاد مبارکه اظهار کرد: اصفهان بیشترین شهید و سه لشکر بسیار قوی شامل لشکر امام حسین (ع)، لشکر نجف اشرف و تیپ قمر بنی هاشم را نسبت به جمعیت در کل کشور داشته و بیشترین تشییع شهید را در یک روز داشته و این امر یک افتخار برای کشور است.

وی در ادامه خداباوری، دشمن شناسی و اخلاص را سه ویژگی رهبر کبیر انقلاب دانست و افزود: امام (ره) در برابر خانواده شهدا بسیار فروتن و در برابر دشمنان بسیار مقتدرانه رفتار می‌کردند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه تشکیل بسیج و ارتش میلیونی از ابتکارات رهبر کبیر انقلاب بود، ابراز کرد: باید توجه داشت که بسیجی دنبال پول، تبلیغات، پست و مقام نیست و حضور هیچ بسیجی در این نهاد اجباری نیست و همه با پای دل به میدان می‌آیند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون بسیجی در دوران جنگ به جبهه رفتند و هیچ کدام توقع مالی نداشتند، ادامه داد: این در حالی بود که بسیاری از بسیجیان زمانی که به جنگ می‌آمدند همراه با خود تجهیز و خوراکی برای رزمندگان می‌آورد.

سرتیپ پاسدار نجات گمنام بودن را دیگر ویژگی بسیجی بودن دانست و گفت: سردار سلیمانی تاکید داشت بر روی سنگ قبرش تنها عنوان بسیجی آورده شود.

وی با بیان اینکه دشمن شناسی دیگر ویژگی بسیجیان است، ادامه داد: امروز در جامعه شاهدیم که برخی خط دشمن را از خودی تشخیص نمی‌دهند و این امر در فضای مجازی بیشتر دیده می‌شود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با تاکید بر اینکه بسیجی‌ها خط دشمن را از خط خودی تشخیص می‌دهند، افزود: امروز شاهد کشتار زنان توسط اسرائیل و حمایت دیگر کشور‌های اروپایی که مدعی زن، زندگی و آزادی بودند هستیم.

وی با بیان اینکه در ایران محدودیتی برای زنان نداریم، ادامه داد: در هیچ کجای دنیا به اندازه‌ای که در ایران به زنان اهمیت داده می‌شود، اهمیت داده نمی‌شود، ما با ابتذال زن مخالفیم.

سرتیپ پاسدار نجات با تاکید بر اینکه بسیجی بصیرت دارد و شهادت طلب است، گفت: بسیجی می‌داند در کدام نقطه باید ورود کند.

وی با بیان اینکه از سال ۵۸ شاهد تقویت امنیت کشور با حضور بسیجیان بوده‌ایم، افزود: طی ۸ سال دفاع مقدس ۲ میلیون بسیجی به جبهه رفتند و دشمن این امر را باور نداشت.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه بسیجیانی مانند حاج حسین خرازی، احمد کاظمی، شوشتری، قاسم سلیمانی بدون گذراندن دوران آکادمیک و تنها ظرف ۲ سال فرمانده لشکر شدند که این امر در نوع خود بی نظیر است، گفت: نمونه این افراد را در هیچ کجای دنیا نداشته‌ایم.

سرتیپ پاسدار نجات با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر کبیر انقلاب بسیج باید پرچم خودش را در کوه‌های بلند برافراشته سازد، ادامه داد: بسیجیان عامل و انگیزه‌ای برای ایجاد حشدالشعبی، فاطمیون، انصارالله و ... هستند و امروز اراده امام به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه امروز حاصل کار بسیجیان وقوع حملاتی مانند طوفان الاقصی است، گفت: این عملیات بزرگ‌ترین شکست اسرائیل بود که تاکنون در تاریخ تجربه نکرده بود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به جنگ ۵۰ روزه غزه و آتش بس اعلام شده در این جنگ گفت: پایان آتش بس آغاز فروپاشی رژیم اشغالگر قدس است و این امر حاصل تفکر بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه هر کجا انقلاب نفس می‌کشد، بسیجی حضور دارد، گفت: امروز بسیجیان در صنعت هوایی، توربین سازی، تجهیزات نفتی و فولادی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح دنیا دارند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بابیان اینکه امروز خوشحالیم که در فولاد مبارکه حضور مهندسان بسیجی منجر به بومی‌سازی تجهیزات شده است، افزود: ما در این صنعت به خودکفایی رسیده‌ایم و افتخار بزرگی است.

وی اضافه کرد: برای ما افتخار است که در فولاد مبارکه کار‌های بسیار بزرگی برای تامین برق با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه خورشیدی، تامین آب با اجرای طرح انتقال آب دریا، راه‌اندازی میدان گازی اختصاصی و ... دنبال شده است.

سرتیپ پاسدار نجات با بیان اینکه روحیه بسیجی عامل همه موفقیت‌های کشور است، ادامه داد: تنها راه نجات کشور در حوزه مسایل اقتصادی نیز تفکر و روحیه بسیجی است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در فولاد مبارکه امرار معاش می‌کنند، ادامه داد: باید نسبت به حل مشکلات آن‌ها توجه داشته باشیم و در ادامه نیز به دیگر افراد جامعه رسیدگی کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده