تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۳۲۵۹۲۸
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛

دیده‌بان توسعه کشور زمین شناسی است/ عملکرد جهادی دولت سیزدهم در اشتغال‌زایی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که زمین‌شناسی، دیده‌بان توسعه کشور است و راه حل مشکلات کشور علم و دانش است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی در نشست‌های جداگانه علمی و تخصصی دانشگاه ارومیه که در دو روز متوالی برگزار شد، در جمع اساتید و دانشجویان گروه زمین شناسی دانشگاه ارومیه گفت: دیده‌بان توسعه کشور زمین شناسی است و راه حل مشکلات کشور علم و دانش است.

وی اضافه کرد: وابستگی تولید ثروت و کنترل مخاطرات به علم زمین شناسی غیرقابل انکار بوده و افزایش ارزش افزوده در بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند کار‌های علمی در این بخش است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی همچنین در نشست علمی با موضوع پتانسیل‌های زمین‌شناسی و معدنی استان آذربایجان غربی که به همت گروه زمین شناسی دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: بایستی با همت مضاعف از پتانسیل‌های مستعد حوزه علوم زمین نهایت بهره را برد و با بکارگیری از امکانات و تکنولوژی‌های جدید، اقدام به خلق کار‌های برجسته کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اشتغال ۳۴۰۰۰ نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در دو سال گذشته نشان از عملکرد جهادی دولت سیزدهم در کشور دارد.

سرتیپی از برگزاری نمایشگاه بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در سال جاری خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد شرایط و بستر لازم جهت حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان بوده و قطعا یکی از اقداماتی است که قدم‌های موثری در راه توسعه یافتگی استان محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: مزیت‌های سرمایه گذاری، ابتدا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی است که از لحاظ سرزمینی استان یا کشور از آن برخوردار است، به‌طوریکه این ظرفیت‌ها قابلیت جذب و حضور سرمایه‌گذار در آن منطقه را دارد و دومی قوانین و حمایت‌هایی است که بروکراسی‌ها را کاهش داده و شرایط حضور سرمایه‌گذار در منطقه را سهل کند.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان از جمله استان‌هایی است که دارای حداکثر مزیت آب، خاک و مرز در کشور است، یادآور شد: برابر سیاست‌گذاری‌های انجام شده در دولت سیزدهم در جهت جذب سرمایه‌گذار و به تبع آن در راستای راهبرد‌ها و اهتمام ویژه تیم اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این حوزه و پیگیری‌های جدی مقامعالی استان، تمامی مسیر‌ها و فرآیند‌های قانونی برای سرمایه گذاری صاحبان سرمایه در استان و منطقه هموار گردیده و سرعت گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌ها بایستی چرخه تبدیل علم به فن و نهایتا تولید ثروت از فن را ایجاد و اجرایی کنند.

سرتیپی همچنین گفت: برنامه بازدید اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها از واحد‌های صنعتی در جهت ارائه راهکار‌های علمی برای افزایش کمیت و کیفیت تولیدات واحد‌ها در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه منجر به عقد تفاهم‌نامه صمت استان با دانشگاه ارومیه و دانشگاه صنعتی ارومیه شده و برابر هماهنگی‌های به‌عمل آمده طی روز‌های اخیر، تفاهمنامه‌ای مابین اداره کل صمت استان آذربایجان غربی و دانشگاه صنعتی شریف به امضا خواهد رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده