به گزارش میمتالز، ایرج رهبر اظهار کرد: برخی از مسولان از شفافیت قیمت به گونه دیگر میاندیشند و معتقدند شفافیت یعنی اینکه در صورت افزیش قیمت کالا، قیمت آن واضح و روشن باشد، در صورتی که شفافیت قیمت یعنی در هر شرایطی قیمت محصول، کنترل و مدیریت شود.
به اعتقاد وی، فروش محصولات ساختمانی از طریق بورس کالا به شدت اشتباه است؛ لذا مسکن جزء نیاز اولیه عموم است و در معاملات بورس کالا به جای کاهش قیمت همواره شاهد افزایش قیمت اقلام ساختمانی بوده ایم، چراکه بورس کالا بازار سرمایه است و افرادی که در این بازار معاملات انجام میدهند به دنبال سود و منفعت هستند.
رییس انبوه سازان مسکن و ساختمان، بیان کرد: متاسفانه چگونگی و ظرفیت عرضهها در معاملات بورس کالا مدیریت و مهندسی نشده است؛ لذا اگر ظرفیت شرکتها توسط کارشناسان، محاسبه و تخمین زده میشد، در نتیجه قیمت کالاها در این مجموعه با افزایش روبرو نمیشد.
منبع: فولادبان