تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۶۰۴۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر راه مطرح کرد

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ساخت خانه ویلایی

‌می‌متالز - معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی علاوه‌بر تسریع در حوزه مسکن‌سازی زمینه را برای طراحی خانه‌های حیاط‌دار فراهم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، ارسلان مالکی گفت: در حال حاضر نیاز به ساخت حداقل یک میلیون مسکن در کشور داریم که راهبری، تسهیل‌گری و پشتیبانی لازم آن باید توسط دولت انجام شود و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های مردمی نیز در این زمینه در دستورکار قرار خواهد گرفت.

او افزود: در این بخش لازم است دولت با تمرکز بر تنظیم‌گری و کاهش تصدی‌گری، تمرکز خود را معطوف به ظرفیت‌سازی در جهت بهره‌مندی از امکان و توان اجتماعی و مردمی در این حوزه کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی علاوه‌بر تسریع در حوزه مسکن‌سازی زمینه را برای طراحی خانه‌های حیاط دار فراهم می‌کند افزود: این واحد‌های مسکونی براساس علایق و سلایق خود مردم طراحی شده و به این ترتیب از تولید مسکن آپارتمانی به‌شکل انبوه و یک‌شکل به سمت خانه‌های حیاط‌دار که امکان بیشتری برای زیست باکیفیت دارد، حرکت می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص اهمیت خانه‌های حیاط‌دار افزود: این خانه‌ها برای زندگی افراد کارکرد‌های مختلفی دارد که نقض هرکدام از آن‌ها بخشی از زیست باکیفیت آن‌ها را مخدوش می‌کند. خانه (به‌ویژه در سنت ایرانی و اسلامی ما) صرفاً مکانی به‌منظور سپری کردن زمان خواب شبانگاهی نیست، بلکه باید به آن از زاویه ابعاد و وجوه مختلفی (از جمله امکان بازی و تفریح برای کودکان خانواده که در رشد شخصیتی و اجتماعی آن‌ها بسیار مؤثر است، امکان پرورش گل و گیاه، و…) فراهم می‌شود و از جمله پیامد‌های این موضوع، علاوه‌بر ارتقای سلامت روانی و اجتماعی خانواده‌ها، حرکت در مسیر افزایش جمعیت جامعه به‌عنوان یک نیاز راهبردی برای پیشرفت کشور خواهد بود، موضوعی که آپارتمان‌نشینی دقیقاً اثرات معکوس در این زمینه به‌دنبال داشته است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده