تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۲۶۰۶۳
سرویس خبر : محیط زیست
نماینده مجلس:

آقایانی که انکار کردند می‌دانند بیشترین آلودگی کشور از مازوت‌سوزی است

‌می‌متالز - نماینده مردم در مجلس، درباره مازوت سوزی و انکار برخی مسئولین گفت: کسانیکه انکار کردند خودشان می‌دانند که بیشترین آلودگی را در کشور مازوت سوزی ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، افزایش آلودگی هوا جامعه را نگران کرده و دولت نیز تحرک چندانی برای حل این معضل از خود نشان نمی‌دهد. برخی معتقدند مازوت سوزی باعث این شرایط است، اما دولتی‌ها مازوت سوزی را انکار می‌کنند. از سوی دیگر ترک فعل برخی دستگاه‌ها و مسئولین در زمینه آلودگی هوا، امری قضایی است که نیازمند پیگیری مجلس و قوه قضاییه برای دفاع از حقوق مردم است.

محمدحسن آصفری درباره مازوت سوزی و انکار برخی مسوولین گفت: کسانی که انکار کردند خودشان می‌دانند که بیشترین آلودگی را بعد از خودرو‌ها در کشور، مازوت‌سوزی ایجاد می‌کند. وقتی نیروگاه‌های ما از مازوت استفاده می‌کنند آلودگی راتشدید می‌کنند و بعد از خودرو‌ها مازوت سوزی بیشترین تاثیر را در آلودگی هوا دارد. بایدیک اقدام جدی در اینباره صورت بگیرد، چون این مساله مهم است و نمی‌توان به سادگی ازکنار آن رد شد. اینکه کسی بخواهد مازوت سوزی را انکار کند، بهترین داور مردم هستندکه از کنار نیروگاه‌ها عبور می‌کنند.

وی در ادامه درباره تذکر مجلس نسبت به ترک فعل در حوزه آلودگی هوا اشاره کرد: ما غیر از تذکر به رئیس جمهور و سوال به رئیس جمهور کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. در برنامه هفتم آوردیم که دولت نسبت به استاندارد کردن سوخت‌ها ملزم شود و شاهد کم شدن آلودگی باشیم. درباره ترک فعل‌ها نیز تذکر دادیم.

آصفری گفت: اخیرا و یک هفته پیش چند باری به دولت تذکر دادیم. باید سازمان محیط زیست نسبت به این مساله پاسخگو باشد و اقدام حقوقی در این قضیه انجام دهند و نسبت به برخورد با مجموعه‌های متخلف صورت بگیرد تا تکلیف مازوت سوزی مشخص شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده