تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۲۶۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلیمی:

اتکای بودجه به منابع نفتی در بودجه سال ۱۴۰۳ کاهشی بوده است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش فنی و مهندسی در امور عمرانی، مولدسازی دارایی‌های دولت، درآمد‌های مالیاتی به واسطه جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان به تامین منابع بودجه بدون نفت کمک می‌کند، گفت: همچنین بسیاری از ماموریت‌های دولت باید به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شود تا در منابع بودجه نیز صرفه جویی لازم صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، اصغر سلیمی، با اشاره به لزوم عدم اتکای منابع بودجه به نفت و ایجاد راهکار‌های جایگزین در این بخش بیان کرد: منابع حاصل از مولد سازی دارایی‌های دولت و منابع مربوط به امور مالیاتی می‌تواند اتکای بودجه به منابع نفتی را کم کند.

نباید خام فروشی کنیم

نماینده مردم «سمیرم» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بدین نحوه به خام‌فروشی نفتی بپردازیم، تاکید کرد: همچنین ما باید در موضوعاتی از قبیل فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان درآمدزایی لازم را مدنظر قرار دهیم.

درآمد‌های ترانزیتی برای تامین منابع بودجه

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با ۱۵ کشور از لحاظ آبی و خاکی هم مرز هستیم، ادامه داد:کشور ما در مسیر ترانزیتی قرار داشته و ما می‌توانیم از این محل‌ها برای بودجه سالیانه درآمدزایی داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما در موقعیت مهمی از لحاظ منطقه‌ای قرار دارد، ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای تامین منابع بودجه استفاده کنیم تا اتکا به منابع نفتی در کشور رفته رفته کاهش پیدا کند.

اتکای بودجه به منابع نفتی در بودجه سال ۱۴۰۳ کاهشی بوده است

وی با بیان اینکه اتکای بودجه به منابع نفتی در بودجه سال ۱۴۰۳ کاهشی بوده است، بیان کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بخش فنی و مهندسی در امور عمرانی، مولدسازی دارایی‌های دولت، درآمد‌های مالیاتی به واسطه جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان به تامین منابع بودجه سالیانه بپردازیم و به نوعی منابع بودجه را پایدار کنیم.

وی با بیان اینکه شاکله دولت باید مقداری سبک شود، ادامه داد: متاسفانه دولت روز به روز بزرگتر می‌شود؛ لذا بسیاری از موارد و مسائل باید به شرکت‌های زیر مجموعه دولت اعم از بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شود تا در منابع بودجه نیز صرفه جویی لازم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده