تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۲۶۸۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد؛

توسعه صنعت نمایشگاهی در رسیدن به اهداف تجاری موثر است/ بنگاه‌ها به سمت خارج از مرز‌ها پیش بروند

توسعه صنعت نمایشگاهی در رسیدن به اهداف تجاری موثر است/ بنگاه‌ها به سمت خارج از مرز‌ها پیش بروند
‌می‌متالز - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها در توسعه کسب و کار‌ها و رشد تجارت گفت: توسعه صنعت نمایشگاهی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، رسیدن به اهداف تجاری و تجارت با ثبات را امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «مهدی ضیغمی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم اعطای پروانه بهره‌داری نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به اهمیت خروجی‌محور بودن نمایشگاه‌ها برای رشد تجارت کشور بر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

وی با تاکید بر برگزاری منظم نمایشگاه‌ها با رویکرد و هدف توسعه کسب و کار حوزه بین‌الملل و تجارت بین‌الملل، افزود: بسیاری از شرکت‎‌ها و صنایع و خدمات در داخل از کشور و متناسب با جمعیت به مرحله اشباع رسیده‎‌اند و امکان تامین کالا و خدمات در بسیاری از عرصه‌ها متناسب با نیاز کشور فراهم است، از همین رو تقویت حضور در بازار‌های بین‌المللی باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در برخی از زمینه‌ها، رشد صنعت فراتر از نیاز جمعیت است، یادآور شد: برای توسعه صنعت و تجارت، بنگاه‌ها باید به سمت خارج از مرز‌ها پیش بروند و تنها محدود به مرز‌های داخلی نباشند، از همین‌رو برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی با رویکرد صنعت استانی و با توجه به قطب‌های صنعتی و صنایع هم‌جوار، حائز اهمیت و دارای اولویت است.

وی با اشاره به موضوعیت داشتن توسعه نمایشگاه‌ها و جدیت وزیر صمت در این زمینه تاکید کرد: در ۵-۶ سال آینده در این زمینه چالش کمتری خواهیم داشت و مدیران نمی‌توانند اهمیت نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه را نادیده بگیرند.

ضیغمی با تاکید بر اینکه بدون صنعت نمایشگاهی رسیدن به اهداف تجاری و رسیدن به تجارت با ثبات و رشد تجارت امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: در این دوره با توجه به فرصت پیش‌آمده اقدامات بزرگ و سازنده‌ای برای پیشبرد صنعت نمایشگاهی و سر و سامان دادن به آن و همچنین رسیدن به اهداف مدنظر می‌توان صورت داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اهمیت حضور بنگاه‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی خارج از کشور، برگزاری نمایشگاه در داخل کشور و حضور نمایندگان و شرکت‌های خارجی در اولویت است؛ خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه در داخل کشور فرصت اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های خارجی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور را از نزدیک مشاهده کنند و ذهنیت‌های منفی از بین می‌رود، فراهم می‌شود.

ضیغمی با اشاره به اقدامات سازمان توسعه تجارت و معاونت ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی در زمینه توسعه نمایشگاه‌ها، گفت: ایجاد زیرساخت و امور زیربنایی در این زمینه زمان‌بر است، اما تلاش داریم با توجه به اهمیت موضوع و کارکرد نمایشگاه‌ها و فرصت‌های تعاملی که ایجاد می‎‌شود، با همکاری دستگاه‌ها عقب‌ماندگی موجود در این زمینه جبران شود.

گفتنی است مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور مسوولان سازمان توسعه تجارت ایران و اعضای هیات مدیره انجمن نمایشگاهی ایران برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده